چهارشنبه 3 شهریور 1395 / 13:15|کد خبر : 1791|گروه : اقتصادي

در دومین روز از هفته دولت

8 طرح آبیاری تحت فشار در بانه به بهره برداری رسید

8 طرح آبیاری تحت فشار در بانه به بهره برداری رسید

پیش از ظهر امروز همزمان با دومین روز از هفته دولت، 8 طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شهرستان بانه امروز شاهد بهره‌برداری از 8 طرح آبیاری تحت فشار بود که این طرح‌ها به مناسبت هفته دولت و همزمان با دومین روز از این هفته انجام شد.

مهندس جعفر قادرزاده رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بانه ظهر امروز در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: این 8 طرح در مجموع مساحتی بالغ بر هفت هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشورمان در منطقه خشک و نیمه‌خشک و بارندگی کم سالیانه قرار دارد، گفت: باید از منابع آبی موجود به‌نحو درست استفاده کرد که یکی از راه‌های آن، استفاده از شیوه‌های نوین با بازدهی بالا و مصرف کم است.

قادرزاده با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف و افزایش راندمان آبیاری در گرو استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است خاطرنشان کرد، بنابراین اداره جهاد کشاورزی شهرستان بانه به آن دسته از کشاورزانی که بخواهند زمین های خود را به سیستم های نوین آبیاری مانند آبیاری بارانی، قطره ای و میکرو مجهز کنند به ترتیب مبالغ 50، 70 و 35 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بانه  هدف از اجرای این طرح‌ها را استفاده از سیستم کلاسیک ثابت زیرزمینی برای مصرف بهینه آب و کاهش نیروی کارگری و نیز بهبود عملکرد محصولات کشاورزی اعلام کرد.

قادرزاده تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها مجموع اراضی کشاورزی زیرپوشش آبیاری تحت فشار در شهرستان بانه به حدود 439 هکتار رسید که برای اجرای این 8 طرح کشاورزی در مجموع 385 میلیون ریال اعتبار صرف شده است .

گفتنی است که اداره جهاد کشاورزی بانه در هفته جهاد کشاورزی که در تاریخ  27 خرداد ماه بود نیز طرح های قابل توجهی را افتتاح کرد و  علی رغم آن توانسته در این فاصله زمانی کم برای هفته دولت نیز طرح های چشمگیر دیگری را آماده افتتاح و بهره برداری کند.



برچسب ها :

8 پروژه آبیاری تحت فشار در بانههفته دولتبانهجهاد کشاورزیآبیاری نوین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی