سه شنبه 28 مهر 1394 / 10:59|کد خبر : 181|گروه : سياسي

فرش قرمز ایران برای آلمان از رنگ و بوی خردل سردشت هم پررنگ تر بود

فرش قرمز ایران برای آلمان از رنگ و بوی خردل سردشت هم پررنگ تر بود

وزیر امور خارجه آلمان، کشوری که بزرگترین حامی جنایات صدام در سردشت و حلبچه بود، روز شنبه هفته جاری با هدف توسعه همکاری های فرهنگی و دانشگاهی ایران و آلمان وارد ایران شد و در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش آرباباخبر به نقل از کردتودی، وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه هفته جاری با هدف توسعه همکاری های فرهنگی و دانشگاهی ایران و آلمان وارد ایران شد و در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

چند مدت پیش دولت آلمان سلمان رشدی مرتد را که در کتاب های منتشره خود به ساحت پیامبر اکرم(ص) توهین کرده است، در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت آلمان دعوت کرد.

 

اما متاسفانه مسئولین دولت نه تنها واکنشی در قبال این اقدام آلمان انجام ندادند بلکه چند روز پیش، از ورود وزیر امور خارجه آلمان به داخل کشور نیز استقبال کرده و از وی برای ایراد سخنرانی در دانشگاه تهران دعوت به عمل آوردند.

 

دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مطرح در کشور که بستر تولید فرهنگ و علم و دانش کشور است میزبان فردی می شود که در حمایت از توهین کنندگان به اسلام و پیامبرمان پیش قدم هستند.

 

آلمان نه تنها در توهین به مقدسات بلکه در جنایات مرگبار و فراموش نشدنی زمان جنگ ایران و عراق نیز دست داشت.

 

طبق آمار و مدارک که بعدها بازخوانی شد در بمباران شیمیایی سردشت بیش از نیمی از تجهیزات و سلاح های شیمیایی صدام، از کشور آلمان فراهم و صادر شده بود.

 

کشوری که در تولید سلاح های شیمیایی و ارسال به کشورهای جنگ آفرین، نقش چشمگیری در از بین بردن مرم بی گناه داشته است، قطعا نمی تواند پیام آور توسعه و صلح پایدار باشد.

 

در حاشیه های سخنرانی فرانک اشتاسن مایر در دانشگاه تهران دانشجویان بسیاری به نشان اعتراض پلاکاردهایی در دست داشتند که به زبان انگلیسی بر روی آن نوشته های «ما سردشت را فراموش نمی کنیم»، «هدیه آلمان 2 هزار شهید و جانیاز شیمیایی سردشت» و « توسعه و صلح پایدار با سلاح شیمیایی نمی شود» به چشم می خورد.

 

مردم ایران و بخصوص جانبازان و خانواده های قربانیان سلاح های شیمیایی در سردشت هیچ گاه جنایاتی را که به حمایت و پشتیبانی "آلمان" در حق آنها صورت گرفت، فراموش نمی کنند.

 

کشوری که خود رسما از سازمان تروریستی منافقین حمایت می کند، بیانیه ضد حقوق بشر بودن ایران را در سازمان ملل امضا می کند و اکنون در زیر سایه مسئولین، فرش قرمز برای ورود وزیر امور خارجه اش پهن می کنند.

انتهای پیام/ل.ع



برچسب ها :

آرباباخبرآلمانفرش قرمزخردلسردشت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی