شنبه 13 شهریور 1395 / 19:14|کد خبر : 1823|گروه : فرهنگي

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان:

امر به معروف و نهی از منکر موجب سالم سازی اجتماع می شود

امر به معروف و نهی از منکر موجب سالم سازی اجتماع می شود

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اثرات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب سالم سازی اجتماع می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، عصر امروز با حضور در دومین جلسه شورای اداری شهرستان  بانه که با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت این دو فریضه الهی اظهار داشت:بخش عمده ای از احکام دینی اسلام با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود بطوریکه میزان ایمان افراد را با معیار انجام امر به معروف و نهی از منکر سنجیده می شود.
 

 وی با اشاره به اثرات متعدد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از جانب افراد موجب سالم سازی اجتماع می شود و مسلمانان به این دلیل جزو برترین امت‌ها به حساب می‌آیند که یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.


آیت الله حسینی شاهرودی، با بیان اینکه آیات متعددی در قرآن کریم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافته است گفت:  با توجه به نص صریح آیات قرآن اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی تبیین شده است.

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تاکید براینکه در بحث خود کنترلی هریک از افراد جامعه باید امر به معروف و نهی ازمنکر را در زندگی فردی و خانوادگی خود جاری و ساری کنند، اظهار داشت: اگردرهرجایگاه و منزلت اجتماعی که باشیم اما امر به معروف و نهی ازمنکر را در وجود خود نهادینه نکنیم این مهم در جامعه به اهداف مثبت خود نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه حوزه امر به معروف و نهی از منکر گسترده است تصریح کرد: برای احیا امر به معروف و نهی ازمنکرنباید فقط به یک مسئله خاص توجه کنیم و در این حوزه بایستی موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را هم باید مد نظر قرار بدهیم .

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به اهمیت تذکر لسانی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: تذکر لسانی به عنوان اولین و موثرترین گام در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر مورد توجه افراد در جامعه قرار گیرد و در این زمینه باید همه افرادی که درد دین و ارزش ها را دارند وارد عرصه کار شوند و برای اینکه یک حرکت عمومی در جامعه ایجاد شود باید همه کمک کنند و دست در دست هم دهند.

وی با اشاره به مساله منکرات و فحشا خاطرنشان ساخت، در مقابل هر نوع گناه آشکار باید حساس باشیم  و هر گناهی ایستادگی و سرکشی در مقابل خداست و آنچه که در تربیت تاثیر دارد محیط است و محیط اجتماعی باید سالم باشد و باید از فحشا که گناه آشکار است جلوگیری کرد و اگر گناه در محیط عادی شود بر نسل ها تاثیر می گذارد چرا که خداوند از اولین چیزی که نهی می فرماید جلوگیری از فحشا است.

آیت الله شاهرودی افزود: در جامعه نباید علنا گناه انجام شود و باید جلو منکر گرفته شود و آن کسی که به سوی منکرات  می رود منافق است.مومنین کسانی هستند که امربه معروف و نهی منکر می کنند و این نشانه ایمان است و منافقین کسانی هستند که مسئولیت پذیر نبوده و ترویج منکرات می کنند.

 





 

 



برچسب ها :

آیت الله حسینی شاهرودیبانهامر به معروف و نهی از منکرفحشاتذکر لسانیسالم سازی جامعه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی