شنبه 13 شهریور 1395 / 19:30|کد خبر : 1824|گروه : فرهنگي

یادواره هشت شهید روحانی بانه برگزار شد + تصاویر

یادواره هشت شهید روحانی بانه برگزار شد + تصاویر

یادواره هشت شهید روحانی بانه پیش از ظهر امروز و با حضور آیت الله محمد حسینی شاهرودی در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،  مراسم یادواره هشت شهید روحانی شهرستان بانه پیش از ظهر امروز و با حضور  حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و همچنین نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و ماموستا اقبال رستمی نماینده دیگر مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار بانه، امامان جمعه و موقت این شهرستان و جمعی از ماموستایان آیینی در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد.


ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه در ابتدای این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم به تببین اهمیت و جایگاه شهدا در اسللام پرداخت و گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس ما با تاسی از مکتب حضرت سید الشهداء حسین بن علی (ع)، به مبارزه با یزید و یزیدیان زمان خود برخاسته و جان خویش را در راه دفاع از دین و ارزشهای اسلام فدا کردند.

وی امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون مجاهدت و ایثارگری شهدا عنوان کرد و گفت: اگر امروز ما عزت و اقتداری داریم همه به برکت خون شهداست که باید قدردان این نعمت بزرگ الهی که به بهای ریخته شدن خون صدها هزار انسان بدست آمده باشیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز با استناد به آیات قرآن کریم، زنده بودن و برخورداری از رزق و روزی الهی از بارزترین ویژگی های شهید از دیدگاه این کتاب آسمانی برشمرد.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، مبنی بر اینکه بالاتر از هر نیکی یک نیکی دیگر وجود دارد مگر اینگه  انسان در راه خدا جانش را فدا کند افزود: شهادت یک مدال افتخار است که خداوند بر گردن بندگان خاصش می آویزد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: روحانیون اقشاری هستند که همواره با قلم و علم خود در راه خدا جهاد می کنند و از این طریق پیام دین الهی را به گوش مردم می رسانند و چه بسا روحانیونی که علی رغم جهاد با قلم خود با نثار خونشان نیز به جهاد در راه خدا پرداخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان و همچنین نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روحانیون شهید ما جزو مجاهدانی هستند که هم با قلم و هم با نثار خون خود در راه دفاع از دین حق به جهاد و مبارزه با استکبار جهانی و شیاطین عصر حاضر رفته اند.

 
در خاتمه محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بویژه شهدای روحانی گفت: شهدای روحانی با نثار خون خود در راه اسلام، نقش مهمی در آگاهسازی و روشنگری اذهان عمومی داشتند.

بیگلری با اشاره  نقش  تاثیر گذار و مثبت ماموستایان آیینی
در  بین مردم  استان کردستان اظهار داشت: داشته و دارند  بطوریکه به برکت وجود همین ماموستایان آیینی و نفوذ ایشان در این منطقه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سفر تاریخی خود که به این استان داشته اند باستان کردستان را یک استان فرهنگی نامیدند و امروز  همه مردم کشور در سرتاسر ایران اسلامی کردستان را با نام استانی فرهنگی می شناسند و از آن یاد می کنند.

وی از نماینده ولی فقیه در استان کردستان و همچنین نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری درخواست کرد تا ایشان به صورت صریح خطاب به وزیر راه و شهرسازی نسبت به ایجاد مسکن تعاونی ویژه روحانیون در شهرستان بانه ای  اقدام کرده و مقدمات این امر را فراهم سازند.

نماینده مردم سقز و بانه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از ادارات و نهادهای دولتی در شهرستان بانه فاقد روحانی و امام جماعت هستند تصریح کرد: استفاده از ماموستایان در این پست می تواند کمکی در راستای امرار معاش این عزیزان باشد که امیدواریم زیر ساخت های این مسئاله نیز در ادارات ما فراهم شود.










 



برچسب ها :

یادواره هشت شهید روحانی بانهبانهیادواره شهدا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی