دوشنبه 15 شهریور 1395 / 10:25|کد خبر : 1828|گروه : اقتصادي

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه:

فعالیت 105 تعاونی در بانه / عضویت نه هزار بانه ای در تعاونی ها / 1965 نفر از مردم بانه در بخش تعاون مشغول به کار هستند

فعالیت 105 تعاونی در بانه / عضویت نه هزار بانه ای در تعاونی ها / 1965 نفر از مردم بانه در بخش تعاون مشغول به کار هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه از فعالیت 105 تعاونی و عضویت 9 هزار نفر از مردم این شهرستان در تعاونی های بانه خبر داد و گفت: این شرکت های تعاونی برای 1965 نفر از مردم این شهرستان نیز اشتغال به همراه داشته است.

حمید ساعد پناه صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، ضمن تبریک هفته تعاون به اهمیت این موضوع در اسلام اشاره کرد و گفت: تعاون و همکاری ریشه در اسلام و قرآن دارد و علی رغم اینکه بخش تعاون از جمله ارکان اقتصاد ملی است با آموزه‌های دین مبین اسلام هم مطابقت دارد.

 و ی با اشاره به تاریخچه  تشکیل شرکت های تعاونی در جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که تاثیر تعاون و همکاری را در جریان انقلاب به عینه دیده بودند به موضوع تعاون در اصول قانون اساسی توجه ویژه‌ای داشتند تا اینکه در سال 1370 قانون بخش تعاون تصویب و در سال 1377 مورد بازنگری قرار گرفت بطوریکه در طول سالیان گذشته در برهه‌های مختلف یاری‌رسان مردم و دولت بوده است.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه، همچنین به وضعیت تعاونی‌ها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 105 تعاونی در بانه و در حوزه های مختلف خدماتی، صنعتی، کشاورزی و  سایر بخش ها مشغول فعالیت هستند.

ساعدپناه، با بیان اینکه بالغ بر 9 هزار نفر از مردم بانه عضو تعاونی های مختلف در این شهرستان هستند تصریح کرد: وجود این شرکت های تعاونی توانسته در بحث اشتغالزایی مردم بانه نیز نقش بسزایی ایفا کند بطوریکه هم اکنون 1965 نفر از مردم این شهرستان در بخش تعاون مشغول به کار هستند.

وی همچنین به شرکت تعاونی های برجسته شهرستان بانه هم اشاره کرد و گفت: شرکت تعاونی 1805 صنعتگران بانه نه تنها از برجسته ترین و در عین حال موفق ترین شرکت تعاونی های این شهرستان به شمار می رود بلکه بعد از سال 1389 تا به امروز نیز هر ساله به صورت متوالی و بدون وقفه بعنوان شرکت تعاونی نمونه در سطح شهرستان بانه و استان کردستان معرفی شده است.

 
ساعدپناه خاطر نشان کرد، شرکت تعاونی 1805 صنعتگران بانه، کسب رتبه نخست کشوری در بین شرکت های تعاونی ایران در سال 1389 را هم در کارنامه خود دارد.

وی همچنین از وجود 4 شرکت تعاونی مرزنشینی در بانه نیز خبر داد و گفت: این شرکت تعاونی ها با هدف ارائه خدمات به مرزنشینان در راستای رفاه حال بیشتر این عزیزان ایجاد شده که توانسته در سال گذشته بالغ بر 9 میلیون و 909 هزار و 946 دلار در بحث صادرات، ارز آوری برای کشور به همراه داشته باشد و همچنین در حوزه واردات نیز  مبلغ 5 میلیون و 328
هزار و 791 فعالیت در این حوزه از خود نشان دهد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بانه ، در طول  سال گذشته انجام 40 مورد بازدید از شرکت های تعاونی این شهرستان و همچنین 87 مورد نظارت عمومی و برگزاری 57 مجمع عمومی برای شرکت های تعاونی را از اقدامات مهم  این اداره در خصوص کنترل و نظارت بر شرکت تعاونی های فعال در بانه برشمرد.


ساعد پناه در بخش پایانی سخنان خود به اجرای برنامه های متنوع اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه به مناسبت هفته تعاون اشاره کرد و گفت: بازدید شورای مسکن شهرستان بانه از پیشرفت پروژه 672 واحدی مسکن مهر این شهرستان و همراه کردن مدیران ادارات خدمات رسان بانه به منظور تسریع در برطرف کردن مشکلات انشعابات این پروژه، دیدار با خانواده شهدا، ، افتتاح سالن اجتماعات بازارچه صنعتگران بانه ، صعود اعضای تعاونی های بانه به کوه آربابا و غبار روبی مزار مطهر شهدا از جمله مهمترین برنامه های این نهاد به مناسبت هفته تعاون در بانه است. 

گفتنی است که هر ساله از 13 شهریور ماه لغایت 19نوزدهم این ماه به نام هفته تعاون در ایران نامگذاری شده است.



برچسب ها :

تعاونیبانههفته تعاونشرکت تعاونی 1805صنعتگران بانهاشتغالزایی بخش تعاونتعاونی مرزنشینان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی