چهارشنبه 17 شهریور 1395 / 08:34|کد خبر : 1835|گروه : علمي

سهم استان کردستان از وجود مراکز آموزش عالی بسیار کم است

سهم استان کردستان از وجود مراکز آموزش عالی بسیار کم است

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: متاسفانه سهم استان کردستان از وجود مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و موسسات بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان کردستان با روسا و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی استان که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه کردستان را به عنوان دانشگاه مرجع و قطب علمی استان قبول دارم اما سهم استان کردستان از وجود مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بسیار کم است.

وی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در تمام زمینه‌ها اتاق فکر و رایزنی داشته باشند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس تصریح کرد: متاسفانه انتظارات و توقعات زیادی از نمایندگان مردم استان کردستان وجود دارد اما در مرکز قدرت بسیار غریبه هستیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان مدال پرافتخار فرهنگی بودن استان را بر گردن مردم ارزانی کردند اما آموزش عالی و دانشگاه‌ها در این راستا چه اقدام و نقشی داشتند؟

بیگلری به وجود 3 نماینده مردم کردستان در مرکز تصمیم گیری بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان یک افتخار اشاره کرد و افزود: رئیس دیوان محاسبات و یکی از معاونین ایشان و حتی از مشاوران از افراد بومی کردستان و کرد زبان هستند که این امر برای ما جای افتخار را دارد.

وی از مسئولان و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خواست که با نمایندگان مردم کردستان ارتباط قوی و مستمر و محکمی داشته باشند چرا که می‌تواند در توسعه استان نقش داشته باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد نداشت اما با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم اکنون 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

وی گفت: همچنین دانشگاه پیام نور سقز فقط یک رشته در سطح کارشناسی ارشد داشت اما در زمان حاضر چهار رشته در این مقطع در دانشگاه پیام نور سقز وجود دارد.

نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس  با تاکید بر اینکه نمایندگان می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در غرب کشور تعداد دانشکده‌های فنی‌و‌حرفه ای بسیار کم است و در سال گذشته با پیگیری نمایندگان استان و شخص بنده 2 مرکز آموزشی فنی‌وحرفه ای در شهرستان‌های بانه و سقز با رایزنی‌های انجام شده ایجاد شد.

وی گفت: استان سهم واقعی از وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ندارد چرا که می‌بایست در کردستان 100 مرکز آموزش عالی و موسسات وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم



برچسب ها :

بیگلرینماینده مجلسسقز و بانهسهم ردستان از مراکز آموزش عالیدانشگاه کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی