چهارشنبه 17 شهریور 1395 / 15:43|کد خبر : 1837|گروه : فرهنگي

یادواره شهدای بخش مرکزی بانه در روستای شوی برگزار شد + تصاویر

یادواره شهدای بخش مرکزی بانه در روستای شوی برگزار شد + تصاویر

ظهر امروز مراسم یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان بانه با حضور مردم، جمعی از مسئولین و خانواده معظم شهدا در روستای شوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز مراسم یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان بانه به همت حوزه مقاومت بسیج محلات شهید کاظمی شوی و با حضور آحاد مردم ، معاون هماهنگ کننده سپاه بانه، رئیس اداره سیاسی فرمانداری بانه و خانواده معظم شهداء در باشگاه ورزشی صالحین این روستا برگزار شد.

علی حیدری دهیار روستای شوی در ابتدای این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون خون این عزیزان دانست و گفت: به برکت خون شهداء امروز همه مردم ایران از هر قشر و گروهی در کمال امنیت و آرامش به سر می برند.

وی افزود:
یکی از رسالت‌های مهم همگان در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ناب شهادت در جامعه است که  همگان باید در انتقال آن به نسل امروزی به ویژه نوجوانان و جوانان تلاش کنیم.

دهیار شوی با اشاره به احداث سوله فرهنگی، ورزشی روستای شوی توسط سپاه بانه به منظور ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی مردم این روستا ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند گفت: سپاه و بسیج  امروز علی رغم اینکه نقش مهمی در تامین امنیت پایدار دارند در عرصه های متعدد دیگری  از جمله محرومیت زدایی از چهره روستاها نیز نقشی فعال دارند.

 

در ادامه این مراسم، سرهنگ رضا کتابعلی معاون هماهنگ کننده سپاه بانه نیز یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی ایران بویژه شهدای کردستان و بانه را گرامی داشت و گفت: شهدای این خطه از سرزمین اسلامیمان در راه دفاع از دین و ارزشهای انقلاب اسلامی در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند و بنابراین همواره بایستی  یاد شهدا در این منطقه طنین انداز باشد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و راه اندازی یک جنگ تمام عیار فرهنگی بر علیه ملت ایران افزود: دشمن امروز با نا امیدی از جنگ سخت با رویکرد جدیدی به جنگ با ملت ایران آمده است که ترویج فرهنگ ابتذال و سست کردن عقاید و باورهای بومی و دینی مردم از مهم ترین اهداف دشمن در این جنگ است .

 معاون هماهنگ کننده سپاه بانه خاطرنشان کرد، دشمن امروز نسل سوم و چهارم انقلاب را هدف قرار داده و با استفاده از شیوه های جنگ نرم
برای جدا سازی نسل سوم و چهارم از بدنه انقلاب تمام تلاش خود را می کند.

سرهنگ رضا کتابعلی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از خود شهادت نیست خاطرنشان کرد،  امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری به ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه نیازمند است.

در پایان این مراسم معنوی ماموستا محمد کمال سعیدی از روحانیون برجسته شهرستان بانه نیز با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تببین اهمیت و جایگاه شهید در اسلام پرداخت.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: بهترین چیز در راه خدا و بهترین دعا به روایت آن حضرت، شهادت بوده است چرا که ارزش و اعتبار شهید و شهادت نه تنها در دین اسلام بلکه در کتب آسمانی پیامبران اولوالعزم نیز بعنوان بالاترین ارزش ها از آن یاد شده است.

ماموستا سعیدی، گفت: همه مردم ایران از هر قوم ، نژاد و مذهبی برای دفاع از وطن و دین خود با دشمن مقابله کردند بطوریکه در طول هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی نیز به دست دشمن بیفتد و امروز  وحدت شيعه و سني و حفظ دستاوردهاي انقلاب از ارزش‌های شهدا می باشد و همه ما امروز باید در این راستا قدم برداریم.


گفتنی است که در پایان از چند خانواده شهید بخش مرکزی بانه تجلیل شد.








 



برچسب ها :

یادواره شهدای بخش مرکزی بانهروستای شویبانهیادواره شهدامحرومیت زداییجنگ تحمیلیدفاع مقدس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی