شنبه 20 شهریور 1395 / 13:18|کد خبر : 1841|گروه : اجتماعي

رئیس شبکه دامپزشکی بانه:

چهار اکیپ بر ذبح دام همزمان با عید قربان در شهربانه نظارت می کنند

چهار اکیپ بر ذبح دام همزمان با عید قربان در شهربانه نظارت می کنند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه با اشاره به نزدیک شدن به عید قربان گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان با تشکیل چهار اکیپ ثابت و سیار اقدام به بازرسی و نظارت بهداشتی رایگان از دامهای قربانی می کند.

دکتر بختیار محبوبی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: 4 اکیپ نظارت و بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان بانه آماده پذیرش نظارت رایگان بر سلامت دام های نذری و قربانی  با رعایت اصول فنی، بهداشتی در روز عید قربان است.

وی افزود: همزمان با عید سعید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز توسط شهروندان بانه ای نظارت بهداشتی بر کشتار دام در تمامی سطح شهر توسط  دو اکیپ ثابت در شبکه دامپزشکی و کشتارگاه دام شهرستان و دو اکیپ سیار هم در سطح شهر توسط شبکه دامپزشکی شهرستان بانه، انجام می شود.

دکتر محبوبی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی، این نظارتها با بکار گیری تمامی نیروها و امکانات فنی اعم از دامپزشک و بازرس گوشت صورت می گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه گفت: کسانی هم که می خواهند قربانی مورد نظر شان را در منزل خود ذبح کنند می تواند با شماره 34265630 با شبکه دامپزشکی بانه تماس گرفته و از خدمات نظارت رایگان توسط همکاران ما در این شبکه در قالب اکیپ های سیار بهره مند شوند.

دکتر محبوبی با بیان اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو اقدام به کشتار و فروش دام های مشکوک تحت پوشش دام قربانی و نذری می کنند، توصیه می شود مردم دام های خود را از اماکن مورد اطمینان خریداری کنند.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که بسیاری از بیماری های واگیر در  دام از جمله، سل دامی و تب خون ریزی دهنده فقط توسط بازرسین دامپزشکی قابل تشخیص می باشد گفت:  از شهروندان تقاضامندیم که برای جلوگیری از شیوع بیماری های احتمالی در بین اعضای خانواده  هنگام ذبح قربانی و نذورات خود در این روز، حتما بازرسین شبکه دامپزشکی بانه را در جریان بازرسی و نظارت بر سلامت دام های ذبح شده قرار دهند .



برچسب ها :

عید قربانشبکه دامپزشکی بانهآرباباخبربانهاکیپ نظارت بر ذبح دامبیماری های واگیر دام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی