شنبه 20 شهریور 1395 / 14:02|کد خبر : 1842|گروه : اجتماعي

کارخانه بازیافت زباله بانه افتتاح شد

کارخانه بازیافت زباله بانه افتتاح شد

کارخانه بازیافت زباله بانه با سرمایه گذاری شهرداری بانه ظهر امروز با حضور مسئولین استانی، انجمن های مردم نهاد و مسئولین محلی در محل سایت دفن زباله هیجده دولان بانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، کارخانه بازیافت زباله شهرستان بانه از جمله پروژه های زیست محیطی شهرداری بانه و پنجمین مرحله در راستای اجرای مراحل هفت گانه مدیریت پسماند از طرف شهرداری بانه است که ظهر امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و انجمن های مردم نهاد طرفدار محیط زیست (پاژین) به بهره برداریرسید.


این کارخانه در زیر بنایی به مساحت 1500 متر مربع احداث شده است که شهرداری بانه برای احداث آن اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان از محل بودجه مصوب منابع داخلی شهرداری در سال های 94 و 95 هزینه کرده است.

احداث این کارخانه، زباله های منتقل شده به سایت هیجده دولان مجددا به صورت پسماند خشک و تر تفکیک می گردد که پسماندهای خشک از سایت به خارج از شهرستان انتقال و پسماندهای تر نیز بصورت خرد شده تبدیل به مواد آلی بدون بو و حجم می شوند.

بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله هیجده دولان بانه نقش مهمی در کاهش آلودگی های زیست محیط دارد چرا که قبلا شیرابه های حاصل از زباله های تر با جاری شدن در دامان طبیعت محیط زیست را آلوده و خسارت های فراوانی را به طبیعت زیبای بانه وارد می کردند.

با بهره برداری از این کارخانه برای 12 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود و این کارخانه برای 25 نفر دیگر هم بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی بهمراه خواهد داشت.



برچسب ها :

کارخانه زباله بانه افتتاح شدشهرداری بانهآلودگی های زیست محیطیپاژین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی