یکشنبه 21 شهریور 1395 / 07:54|کد خبر : 1844|گروه : اجتماعي

شهردار بانه:

90 درصد محلات بانه تحت پوشش تفکیک زباله از مبدا قرار دارد

90 درصد محلات بانه تحت پوشش تفکیک زباله از مبدا قرار دارد

شهردار بانه گفت: در حال حاضر 90 درصد محلات بانه تحت پوشش تفکیک زباله از مبدا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بابک رستم پور شهردار بانه در آیین افتتاح کارخانه بازیافت زباله این شهرستان که  با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد، اظهار داشت:  پروسه مدیریت پسماند بعنوان یک اولویت اساسی و یکی از مهمترین برنامه های شورای اسلامی این شهر در دور چهارم  به شهرداری بانه ابلاغ شد.

وی افزود: طبق قانون، مراحل هفت گانه مدیریت پسماند جزء وظایف شهرداری است که در مراحل اول و دوم آن شامل ( تولید پسماند و تفکیک از مبدا) با مشارکت مردم با مجموعه شهرداری محقق می شود.

شهردار بانه گفت: پروسه تفکیک از مبدا از اوایل سال 94 و با تخصیص منابع و امکانات اجرایی با بکارگیری پرسنل اجرایی و آموزش چهره به چهره خانواده ها در جلوی درب منازل صورت گرفت که  خوشبختانه در گام اول از مراحل هفت گانه مدیریت پسماند، با مشارکت و تعامل خوب مردم با مجموعه شهرداری بانه ما شاهد کسب موفقیت چشمگیری در این مرحله شدیم  بطوریکه هم اکنون  
90 درصد محلات این شهر تحت پوشش تفکیک زباله از مبدا قرار دارد.

رستم همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک محلات حاشیه نشین شهر بانه هم که به تازگی به محدوده شهر الحاق شدند تحت پوشش پروسه تفکیک از مبدا از مراحل هفت گانه مدیریت پسماند شهری قرار بگیرند.


وی گفت: شهرداری بانه در مرحله بعدی که مرحله انتقال پسماند به سایت دفن زباله بود با تجهیز ناوگان حمل و نقل که شامل خرید سه دستگاه مکانیزه حمل و همچنین چهار دستگاه مربوط به طرح اجرای تفکیک از مبدا است تکمیل شد.

وی خاطرنشان کرد، شهرداری بانه در مرحله بعدی از پروسه مدیریت پسماند شهری، احداث کارخانه بازیافت زباله بانه را بلافاصله در دستور کار خود  قرار دارد که توانست با حمایت شهروندان و مسئولین با اتمام و بهره برداری کارخانه بازیافت زباله بانه  امروز عملا وارد مرحله پنجم از پروسه هفت گانه مدیریت پسماند در حوزه مدیریت پسماند شهری شود.

شهردار بانه ابراز امیدری کرد تا آخر سال با اعتباراتی که در استانداری برای بحث مدیریت پسماند طی هفته اخیر تخصیص یافته بتوان پروسه حمل و نقل مدیریت پسماند در این شهرستان را تکمیل کرد.

رستم پور بابیان اینکه سرمایه گذاری این طرح صد درصد از محل اعتبارات بودجه مصوب شهرداری بانه در سال 95 –94 و از محل عوارض شهرداری  تامین شده، اظهار کرد: استمرار این طرح( مدیریت پسماند) مستلزم مشارکت و همراهی همیشگی شهروندان با شهرداری بانه می باشد .


 



برچسب ها :

شهردار بانه90 درصد محلات بانه تحت پوشش تفکیک زباله از مبدا قرار دارندمدیریت پسماندبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی