دوشنبه 22 شهریور 1395 / 00:01|کد خبر : 1852|گروه : سياسي

توصیه‌های سرپرست مرکز بهداشت بانه درباره ذبح دام در آستانه عید قربان

توصیه‌های سرپرست مرکز بهداشت بانه درباره ذبح دام در آستانه عید قربان

سرپرست مرکز بهداشت بانه در آستانه عید قربان تاکید کرد که مردم از ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه و در کوچه و خیابان پرهیز کنند.

 به گزارش مهندس علی شالباف سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، ضمن تبریک عید سعید قربان به تمامی شهروندان  در این خصوص تاکید کرد که مردم حتی الامکان ذبح دام را در کشتارگاه انجام دهند.

و در صورتیکه ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه و در منازل انجام میگردد، بدلیل اینکه  آلودگی‌های محیطی به حدااقل برسد حتما در مکانهایی انجام گردد که از نظر بهداشت ساختمان خصوصا کف و دیوار قابل شتشو باشد و حتما آب کافی بهداشتی در دسترس باشد.

شالباف در ادامه شتشو و ضد عفونی دستها به هنگام ذبح; استفاده از ماسک تنفسی معمولی بجهت جلوگیری ازانتقال ترشحات دهانی بهنگام عطسه و سرفه; شستشوی چاقو و وسایل ذبح و همچنین ظروف نگهداری و انتقال گوشت را بسیار مهم توصیف کرد و به سلاخان توصیه نمود در هنگام قطعه نمودن گوشت از دستکش مناسب استفاده نمایند و دام پس از ذبح آویزان تا خون بطور کامل از لاشه خارج شود و محل بطور کامل از خوانابه. شستشو و با مواد مناسب ضدعفونی گردد. و در محلهایی که کف سیمان یا بهداشتی ندارد بمنظور جلوگیری از بیماریهای ثانویه حتما کیسه‌ای نایلونی زیر دام قرار داده‌ شود و سپس روی آن ذبح انجام دهند.

شالباف از تشکیل تیمهای بازرسی بهداشتی در ایام عید خبر داد که در صورت لزوم با تیمهای اداره دامپزشکی همکاری خواهند نمود و  شهروندان در صورت وجود هرگونه شکایت، انتقاد یا پیشنهاد می‌توانند با شماره تلفن‌های  سامانه "بهداشت۱۹۰ " و یا شماره مستقیم 34227210 واحد مهندسی بهداشت محیط تماس گیرند.



برچسب ها :

مرکز بهداشت بانهعید قربانتوصیه های بهداشتی ذبح دامبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی