سه شنبه 23 شهریور 1395 / 19:12|کد خبر : 1857|گروه : فرهنگي

سینما آربابای بانه افتتاح شد

سینما آربابای بانه افتتاح شد

اولین سینمای شهرستان بانه بعد از سال ها انتظار با ظرفیت 200 تماشاچی، عصر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بانه، شهردار و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه سینما و تئاتر این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، اولین سینمای شهرستان بانه بعد از سال ها انتظار با ظرفیت 200 تماشاچی، عصر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بانه، شهردار و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه سینما و تئاتر این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه افتتاح شد.
 
بابک رستم پور شهردار بانه در آیین افتتاح این سینما گفت: اگر چه اقدام و تلاش برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی شهرستان بانه و تامین هزینه های جاری برنامه های فرهنگی این شهرستان یکی از وظایف شورای اسلامی و شهرداری بانه می باشد اما بالندگی و موفقیت روز افزون در این حوزه  مستلزم همراهی و هماهنگی سایر ارگان ها ی دولتی و مشارکت بخش خصوصی است

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح سینما آربابای بانه افزود: شهرداری بانه برای احداث سالن تخصصی سینما به شورای اسلامی این شهر جهت تامین اعتبار در سالن 96 پیشنهاد داده که امیدواریم با توجه به اینکه توسعه زیرساخت های فرهنگی شهر بانه یکی از دغدغه های اصلی شورای این شهر است با پیشنهاد شهرداری در این زمینه موافقت شود.

شهردار بانه، گفت: زمین مورد نظر برای احداث سالن سینما با کاربری فرهنگی توسط شهرداری بانه به اداره و شهرسازی این شهرستان به منظور تفکیک معرفی شده است که پس از تفکیک زمین مذکور توسط اداره راه و شهرسازی، شهرداری بانه جهت عملیاتی کردن پروژه مذکور وارد عمل خواهد شد.

مهندس رستم پور گفت: اجرای این طرح به تنهایی از عهده شهرداری بانه خارج است و امیدواریم که نهادهای متولی فرهنگ در شهرستان بانه و انجمن های مردم نهاد  فرهنگی نیز در این کار  بزرگ فرهنگی یاری ده شهرداری بانه  باشند.

در ادامه این مراسم" رحیم ذبیحی" فیلمساز برجسته بانه ای نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح سینما در بانه این کار را اتفاق مهمی در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان بانه قلمداد کرد و گفت: امیدواریم متولیان حوزه سینما در بانه با آوردن فیلم های خوب و دسته اول موجب رونق سینما و علاقمند کردن هر چه بیشتر مردم به سینما در این شهرستان شوند.

وی همچنین به تاثیر هنر در عرصه های مختلف زندگی افراد پرداخت و افزود: هنر سهم عمده ای در بهبود تعاملات انسانی، زندگی فردی ، اجتماعی و اقتصادی انسان ها و جوامع دارد که باید به بهترین وجه ممکن از آن استفاده کرد.

در خاتمه نیز سامان مهران، عضو شورای اسلامی شهر بانه و همچنین مدیر سینمای آربابا در این شهرستان، به ظرفیت های شهرستان بانه در حوزه تئاتر و سینما پرداخت و گفت: شهرستان بانه به واسطه داشتن چنین ظرفیت هایی از زمان های گذشته مطرح بوده بطوریکه در دوران قبل از انقلاب و اوایل انقلاب دو سینما در این شهرستان  فعالیت داشتند که متاسفانه به مرور زمان و با تغییر کاربری های غیر متعارف تخریب و از بین رفتند.


وی با اشاره به سخنان شهردار بانه در خصوص تامین اعتبار توسط شورا  برای احداث سالن تخصصی سینما هم گفت: شورای شهر بانه از این پیشنهاد به گرمی استقبال خواهد کرد و تا حد ممکن در این حوزه کوتاهی نخواهد کرد.

مهران خاطرنشان کرد، برای ساخت سینما در شهرستان بانه 3 لکه فرهنگی در این شهر شناسایی شدە است که امیدواریم با توجه به سابقه خوب مردم این شهرستان در کارهای خیر و عام المنفعه شاهد مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایە گذاری در احداث سینما باشیم.







برچسب ها :

افتتاح سینما آربابا در بانهبانهشهردار بانهفرهنگهنررحیم ذبیحیسینمافیلم ساز بانه ای

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی