چهارشنبه 24 شهریور 1395 / 13:02|کد خبر : 1860|گروه : اقتصادي

بیگلری:

میزان بالای جریمه انگیزه مشتریان برای تسویه کاهش می‌دهد

میزان بالای جریمه انگیزه مشتریان برای تسویه کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ جریمه های دیرکرد بانکی علاوه بر تولیدکنندگان، باعث نارضایتی دریافت کنندگان وام های خرد بانکی نیز شده است.

به گزارش آرباباخبر، محسن بیگلری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی کشور درخصوص اخذ جریمه دیرکرد توسط بانک ها گفت:براساس نظر مراجع عالیقدر تقلید،اخذ جریمه دیرکرد بانکی حرام است.  

نماینده مردم سقز و بانه درمجلس شورای اسلامی،افزود:اینکه دریافت کنندگان وام های بانکی باید نسبت به پرداخت اقساط وام متعهد باشند،یک امر بدیهی است؛البته در برخی مواقع به دلایلی مانند نوسانات غیرمتعارفی که در اقتصاد کشور در چند سال گذشته اتفاق افتاد برخی از تولیدکنندگان ناخواسته،نتواستند در زمان تعیین شده اقساط خود را به بانک بپردازند.

لزوم تعامل بانک ها بامشتریان در وصول معوقات

وی افزود:درهرصورت بانک ها باید با مشتریان تعامل داشته باشند و درصورت تاخیر در پرداخت اقساط مشتریان را مجبور به پرداخت جریمه های تاخیر نکنند.

بیگلری افزود:اخذ جریمه های دیرکرد بانکی علاوه بر تولیدکنندگان باعث نارضایتی دریافت کنندگان وام های خرد بانکی نیز شده است ؛بنابراین باید بانک ها از راهکار دیگری برای جلوگیری از تاخیر در بازپرداخت وام استفاده کنند.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: میزان بالای جریمه های دیرکرد بانکی می تواند باعث شود که توان و انگیزه مشتریان برای تسویه بدهی کاهش یابد و در روند وصول برخی از مطالبات بانکی تاخیر بیشتری ایجاد شود.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:باید توجه داشت نرخ سودبانکی باید با نرخ تورم متناسب شود.



برچسب ها :

بیگلریجریمه های دیرکرد بانکیتولید کنندگانتورمنرخ سود بانکی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی