دوشنبه 29 شهریور 1395 / 14:49|کد خبر : 1871|گروه : اجتماعي

رئیس اورژانس 115بانه :

میانگین زمان رسیدن اورژانس در بانه 6 دقیقه است/ انجام بیش از 1200 ماموریت امدادی توسط فوریت های پزشکی بانه

میانگین زمان رسیدن اورژانس در بانه 6 دقیقه است/ انجام بیش از 1200 ماموریت امدادی توسط فوریت های پزشکی بانه

رئیس فوریت های پزشکی 115 شهرستان بانه با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس در بانه 6 دقیقه است گفت: طی شش ماهه نخست امسال بالغ بر 1200 ماموریت امدادی توسط فوریت های پزشکی این شهرستان انجام شده است.

" رضا فاتحی" صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: طی 6 ماه گذشته سالجاری، بالغ بر یک هزار و 200 عملیات امدادرسانی شامل مأموریت های تصادفی و غیر تصادفی در شهرستان بانه توسط تکنسین های اورژانس 115 این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 پایگاه اورژانس 115 در سطح شهرستان بانه فعال است افزود: دو پایگاه در سطح شهر بانه، یکی در گردنه خان و دیگری در شهر کانی سور مشغول ارائه خدمات امدادی به شهروندان و هموطنان عزیزمان می باشند.

 رئیس پایگاه فوریت های پزشکی شهرستان بانه خاطرنشان کرد، در مجموع 26 تکنسین فوریت های پزشکی فعالیت های امدادی را در این چهار پایگاه پوشش می دهند.

فاتحی تصریح کرد: به همّت و تلاش مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه به لحاظ تجهیزات خودرویی هیچ مشکلی نداریم بطوریکه هم اکنون با 5 دستگاه آمبولانس مجهز به پیشرفته ترین امکانات پزشکی در خدمت همشهریان هستیم.


وی با بیان اینکه استاندارد کشوری میانگین زمان رسیدن به صحنه حادثه یا بستر بیمار در 80 درصد موارد شهرها زیر هشت دقیقه است و در جاده‌ها زیر 15 دقیقه است، اظهار داشت: ‌در حال حاضر این میانگین در داخل شهر بانه شش دقیقه و در جاده‌ها زیر 15 دقیقه است .

رئیس اورژانس 115 بانه همچنین از استقرار یک اکیپ فوریت های پزشکی این شهرستان در یادمان دفاع مقدس بوالحسن  به منظور خدمات دهی به زائران راهیان نور و نیز استقرار یک اکیپ دیگر در سه راه بویین طی روزهای جمعه به علت حادثه خیز بودن این مسیر خبر داد.

فاتحی گفت: پس از ارزیابی صحنه حادثه و بیمار، مراقبت‌های درمانی آغاز شده و اگر وضعیت بیمار ایجاب کند به بیمارستان منتقل می‌شود و در غیر این صورت درمان در محل حادثه انجام می‌گیرد.


وی در خصوص مزاحمت های تلفنی با مرکز 115 شهرستان بانه هم گفت: اگر چه آمار مزاحمین تلفنی با اورژانس 115 در بانه بسیار کم است اما همین آمار کم هم می تواند موجب شود  تا کارکنان این مرکز برای خدمات رسانی به بیماران و تماس گیرندگان اصلی با مشکل مواجه شوند.
 


 



برچسب ها :

فوریت های پزشکی 115 بانهعملیات امدادرسانیبانهفوریت های پزشکی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی