جمعه 2 مهر 1395 / 14:29|کد خبر : 1887|گروه : سياسي

صبر و ایستادگی مردم بانه در طول دوران دفاع مقدس بی نظیر است

صبر و ایستادگی مردم بانه در طول دوران دفاع مقدس بی نظیر است

فرمانده سپاه بانه با اشاره به ایستادگی و استقامت مردم این شهرستان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: صبر و استقامت مردم بانه در برابر نا ملایمات جنگ در طول دوران هشت ساله سال دفاع مقدس بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه، ظهر امروز پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم شهرستان مرزی بانه در طول 8 سال جنگ تحمیلی با ایستادگی و استقامت در برابر انواع تهاجمات رژیم بعثی دین خود را به انقلاب ادا کردند بطوریکه می توان گفت صبر و استقامت مردم بانه در طول دوران دفاع مقدس بی نظیر است.

  وی با اشاره به اینکه شهرستان بانه و روستاهای مرزی آن در بخش ننور و نمشیر در طول جنگ تحمیلی چندین بار مورد تهاجم جنگنده های بعثی قرار گرفتند افزود: حماسه 15 خرداد سال 63 بانه در جریان بمباران جنگنده های عراقی که منجر به شهادت  بیش از 600 نفر در فاصله زمانی کمتر از یک دقیقه شد در تاریخ دفاع مقدس بی نظیر است.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه بیشتر مردم بانه در دوران دفاع مقدس نقش داشتندخاطرنشان کرد، در بانه کمتر خانواده ای را می توان یافت که در دوران دفاع مقدس حضور نداشته و در این راه کسی از اعضای خانواده اشان را از دست نداده باشند.

فرمانده سپاه بانه تصریح کرد: وجود سه یادمان دفاع مقدس در این شهرستان بهترین گواه بر این ادعاست و بواسطه این یادمان ها سالانه شهرستان بانه مقصد کروان های زیارتی راهیان نور از سراسر کشور است و امسال هم بالغ بر 113 هزار زائر در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس بانه در سیران بند، بوالحسن و پارک پانزده خرداد این شهرستان بازدید کردند.

وی در ادامه سخنان خود امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون خون شهداء دانست و گفت: به برکت خون شهداء امروز امنیت پایدار مردمی در نقظه صفر مرزی این شهرستان برقرار است و خود مردم بصیر و انقلابی بانه در ایجاد و تداوم این امنیت مهمترین سهم را دارند.

سرهنگ صفاری همچنین به برنامه های هفته دفاع شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: امسال بالغ بر 108 برنامه متنوع در حوزه های مختلف، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که طی این هفته و با حضور گسترده مردم در تمام سطح شهرستان بانه به اجرا در خواهد آمد.


 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی