یکشنبه 4 مهر 1395 / 13:39|کد خبر : 1895|گروه : اجتماعي

سرشماری نقش مهمی در ارائه خدمات و توزیع عادلانه اعتبارات دارد

سرشماری نقش مهمی در ارائه خدمات و توزیع عادلانه اعتبارات دارد

معاون برنامه ریزی فرماندار بانه ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر مردم این شهر در سرشماری نفوس و مسکن گفت: سرشماری نقش مهمی در ارائه خدمات و توزیع عادلانه اعتبارات دارد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس جعفر توان پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس شهرستان بانه که در سالن جلسات گروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش بانه برگزار شد، اظهار داشت: طرح سرشماری نفوس و مسکن در بانه همزمان با سایر مناطق کشور از تاریخ سوم مهر ماه آغاز شده است.

وی افزود: سرشماری امسال در دومرحله شامل روش اینترنتی از سوم تا 24 مهر و مرحله اجرایی و میدانی از 25 مهر تا 25 آبان ماه توسط مامورین سرشماری با مراجعه به منازل انجام می شود.

  مهندس توان با بیان اینکه این آمار بصورت کاملا محرمانه و در مرکز آمار کشور نگهداری خواهد شد افزود: این سرشماری هیچ تاثیری در حذف یارانه و سایر امتیازات به شهروندان بانه ای نخواهد شد و این موضوع  صرفا به منظور ارائه خدمات و توزیع عادلانه اعتبارات می باشد.

     معاون برنامه ریزی فرماندار بانه به اهمیت مشارکت مردم در سرشماری نفوس و مسکن امسال  اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصمیم گیری های دولت برای یک شهرستان مانند تخصیص اعتبارات تملک دارایی، نفت و گاز، ماده 180 و همچنین اعتبارات ملی بر اساس جمعیت آن شهر لحاظ می شود،  بنابراین مشارکت حداکثری مردم در سرشماری نفوس و مسکن امسال می تواندبه ارانه خدمات بهتر و توزیع عادلانه اعتبارات کمک چشمگیری کند.

وی افزود: مشارکت مردم بانه و همکاری دقیق و اصولی آنها با ماموران سرشماری می تواند دولت را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم ، حل مشکلات و توسعه و عمران این شهر و بخش های آن بر اساس نیازسنجی ها کمک کند.

مهندس توان نقش آموزش و پرورش را در آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده های آنان تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: بهره گیری از توانمندی های معلمان در این راستا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول، ضمن تاکید در به روز رسانی اطلاعات و تهیه ی آمار به روز و دقیق، آنرا نیاز اساسی برنامه ریزی برای توسعه ی شهرستان محسوب کرد و گفت: مدارسی که در این زمینه موفق عمل کنند ضمن معرفی به استان برای شرکت در مرحله کشوری از یک صد میلیون ریال کمک هزینه بابت تعمیر و تجهیز واحد آموزشی هم بهره مند خواهند شد.



برچسب ها :

سرشماری نفوس و مسکنبانهمعاون فرماندار بانهتوزیع اعتباراتیارانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی