سه شنبه 6 مهر 1395 / 15:14|کد خبر : 1905|گروه : فرهنگي

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بانه:

امر به امر و نهی از منکر با قاطعیت در جامعه اجرا شود

امر به امر و نهی از منکر با قاطعیت در جامعه اجرا شود

ماموستا ملا عبدالله حیدری امام جمعه و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه با اشاره به لحن آیات مرتبط با این فریضتین گفت: اجرای این دو واجب الهی در جامعه بایستی توام با قاطعیت باشد.


به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جلسه هماهنگی برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه، پیش از ظهر امروز و با حضور همه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان در محل فرمانداری  بانه برگزار شد.

ماموستا ملاعبداله حیدری امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه در این جلسه با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص این دو فریضه الهی اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر در فرهنگ متعالي اسلام از جايگاه و اهميتي والایی برخوردار است بطوریکه خالق هستی در آیات متعددی از قرآن کریم به صورت مستقیم و غیر مستقیم اهل ایمان را به اجرای این فریضتین ملزم کرده است.

وی با اشاره به سیاق آیات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر از لحاظ ساختار دستوری افزود: از آنجایی که خداوند بزرگ در این آیات به صراحت بر واژه امر تاکید دارند لذا با الهام از آموزه هاي اسلامي، برخورداري از قدرت لازم و قاطعیت در اجراي اين فريضه را به اثبات مي رساند.

امام جمعه بانه با اشاره به شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد، باید این دو فریضه الهی در همه زمان ها و توسط  افراد بصیر و با معرفت که از جسارت مطلوبی هم برخوردار می باشند صورت گیرد و در غیر این صورت نتیجه عکس دارد.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه، در تشریح فعالیت های امران به معروف و ناهیان از منکر هم گفت:این افراد فقط موظفند از طریق "تذکر لسانی"  دیگران را راهنمایی یا انذار کنند و استفاده از قوه قهریه بایستی توسط دولت و مراجع ذی صلاح انجام پذیرد.

ماموستا حیدری به سوء تفسیر و برداشت غلط برخی افراد جامعه در خصوص بعضی از آیات که اصل امر به معروف و نهی از منکر را تحت الشعاع قرار می دهند نیز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که اين فريضه، وسيله اي راه گشا و نويد بخش است که هم به بقا و تعالي مکتب مي انجامد و هم عطري دل انگيز که حاکي از سعادت و سلامت فرد و جامعه است، تحت هیچ شرایطی و در هیچ برهه ای از زمان تعطیل نمی شود.

در ادامه، حسن سلیمی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه نیز با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت:  به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر که هر ساله مقارن است با دهه اول محرم، امسال وبژه برنامه های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه با امام جمعه ، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمام مدارس سطح شهرستان و اجرای نمادین این برنامه در یکی از مدارس سطح شهر( دبستان
شاهد پسرانه رضا فتح آبادی)، برگزاری همایش شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولین استانی در  مسجد سید بانه و همچنین اعزام پنج نفر از فعالین امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه از بخش های مختلف این شهرستان  به مرکز استان جهت تجلیل از ایشان را از مهمترین این برنامه ها در طول هفته امر به معروف شهرستان بانه برشمرد.



برچسب ها :

امام جمعه بانهستاد امر به معروف بانهبانهامر به معروف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی