چهارشنبه 7 مهر 1395 / 16:55|کد خبر : 1909|گروه : فرهنگي

در نشست با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ مطرح شد:

کمبود فضاهای فرهنگی و نبود آمفی تئاتر مناسب از مهمترین مشکلات فرهنگی در بانه است

کمبود فضاهای فرهنگی و نبود آمفی تئاتر مناسب از مهمترین مشکلات فرهنگی در بانه است

مسئولین نهادهای فرهنگی و همچنین فرماندار بانه در نشستی که با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ داشتند همگی به کمبود فضاهای فرهنگی و نبود آمفی تئاتر مناسب در این شهرستان بعنوان مهمترین مشکلات فرهنگی این شهرستان تاکید کردند.


به گزارش خبرنگار آرباباخبر، "سید عباس صالحی" معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به شهرستان بانه و طی  نشست دوستانه ای که با فرماندار ، متولیان حوزه فرهنگ و جمعی از هنرمندان شهرستان بانه داشت، به بررسی موانع و مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان و کمبودهای فرهنگی شهرستان بانه پرداخت .

در این نشست  محمد علی مسلمی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی بانه، با اشاره به وجود هنرمندان برجسته این شهرستان در حوزه های سینما، ادب و دیگر رشته های هنری گفت: شهرستان بانه به واسطه داشتن چنین هنرمندانی در حوزه فرهنگ و هنر دارای ظرفیت های خوبی است که علی رغم همه مشکلات توانسته اند در سطوح مختلف استانی، کشوری و حتی جهانی برای بانه و کشور عزیزمان ایران افتخار آفرینی کنند.

وی افزود: امروزه شهرستان بانه با داشتن جمعیت شهری بالغ بر یکصد هزار نفر دارای یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 200 نفر است که جوابگوی این تعداد آمار جمعیتی نیست.

مسلمی همچنین کمبود فضاهای فرهنگی و نبود یک سالن اختصاصی برای سینما را از دیگر مشکلات و کمبودهای فرهنگی شهرستان بانه برشمرد.

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در ادامه، ضمن تقدیر از همکاری مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه در اجرای برنامه های فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به عدیده بودن مشکلات و گستردگی حوزه فرهنگ و همچنین کمبود اعتبارات شهرستانی که در این حوزه با آن مواجه هستیم، شهرداری و شورای اسلامی این دوره همواره مددکار و پشتیبان نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه های مختلف هنری در شهرستان بانه بوده اند که این جای تقدیر است.

فرماندار بانه نیز،  به کمبود فضاهای فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد و افزود:امیدواریم که سفر حضرتعالی بعنوان معاون وزیر فرهنگ به شهرستان بانه برای مردم این شهرستان مایه خیر و برکت شده و با انتقال و پی گیری مشکلات فرهنگی این شهرستان به مراجع ذی صلاح در سطح کلان ، تدابیر راهبردی که آثار آن برای مردم فرهنگ دوست و هنرمند بانه ملموس باشد اتخاذ گردد.

علیرضا خوشبخت ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه نیز زیر ساخت های فرهنگی موجود در شهرستان بانه را نا متناسب با ظرفیت و استعداد های این شهرستان در وضعیت کنونی برشمرد و گفت: شهرستان بانه طی چند سال گذشته میزبان مسابقات و جشنواره های مهم فرهنگی هنری در سطح استان و کشور بوده است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

  وی برگزاری ده دوره جشنواره داستان نویسی در بانه، میزبانی نهمین دوره جشنواره فیلم منطقه ای ژیار، برگزاری سه دوره موسیقی نابینایان کشور در بانه و همچنین دو دوره جشنواره فیلم منطقه ای کرد را در این شهرستان از مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری به میزبانی بانه در چند سال گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه همچنین،  نبود سالن آمفی تئاتر متناسب با ظرفیت شهرستان و کمبود زیر ساخت های فرهنگی به لحاظ فضا را از مهمترین مشکلات فرهنگی در این شهرستان  برشمرد .

در خاتمه، "عباس صالحی" معاون فرهنگی وزیر فرهنگ نیز هدف از این سفر به شهرستان بانه را شناسایی ظرفیت ها و شناخت نقاط ضعف و قوت شهرستان بانه در حوزه های مختلف فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: آنچه از صحبت های متولیان فرهنگ در بانه معلوم شد این است که همگی به کمبود فضا، ضعف زیر ساخت ها و نبود یک سالن آمفی تئاتر مناسب و در خور این شهرستان بعنوان مشکلات عمده فرهنگی در بانه اتفاق نظر دارند.  

صالحی با اشاره به هماهنگی و انسجام نهادهای فرهنگی بانه در اجرای برنامه های مرتبط با حوزه فرهنگی هنری، این موضوع را از نقاط قوت شهرستان بانه در زمینه مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت:امیدواریم که در آینده با به حداقل رساندن مشکلات و بهره گیری هر چه بیشتر از امکانات موجود شاهد رشد و ترقی روز افزون هنرمندان بانه ای در عرصه های مختلف باشیم.

گفتنی است که معاون فرهنگی وزیر فرهنگ بعد از ظهر امروز برای شرکت در جلسه شورای اداری استان، شهرستان بانه را به مقصد سنندج ترک کرد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی