چهارشنبه 7 مهر 1395 / 19:08|کد خبر : 1911|گروه : سياسي

همایش روحانیون اهل سنت در بانه برگزار شد

همایش روحانیون اهل سنت در بانه برگزار شد

امروز همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، همایش روحانیون اهل سنت شهرستان بانه با محوریت"وهابیت و سلفیت" در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، امروز همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، همایش روحانیون اهل سنت شهرستان بانه با حضور ائمه جمعه و جماعات سطح این شهرستان، فرمانده هان نظامی و انتظامی و  با محوریت مقابله با هجمه وهابیت و سلفیت در محل سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد.

سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه در ابتدای این مراسم،  وهابیت و سلفیت را مولود کشورهای استکباری در راس آنها آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دانست و گفت: ملت مسلمان و بصیر ایران بویژه مردم کردستان هرگز فریب این افکار انحرافی را که توطئه دشمنان اسلام برای تضعیف جبهه اسلام است را نخواهند خورد و از آنها تبعیت نمی کنند.


وی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد کبیر نیز اشاره کرد و گفت: تبعیت نکردن از عقاید و افکار این فرق ضاله طبق فرمایشات رهبری مصداق جهاد کبیر است.

سرهنگ صفاری همچنین به نقش ماموستایان آیینی و ائمه جمعه و جماعات نیز در روشنگری اذهان عمومی نسبت به خطر وهابیت و سلفیت  اشاره کرد و گفت: این قشر تاثیر گذار می توانند با برملا کردن چهره واقعی فرقه های انحرافی، آحاد مردم بویژه جوانان را به ماهیت واقعی این جریان های فکری تندرو و منحرف آگاه سازند.

صفاری روحانیت را سربازان واقعی دین و آنها را در صف اول مبارزه با هجمه فرهنگی و تبلیغاتی دشمن دانست و گفت: امروز
این جهاد وظیفه‌ی سنگینی است که با توجه به مقتضیات جامعه متوجه همه نخبگان و روشنفکران جامه بویژه روحانیت است که با شناسایی افکاری که با اسلام در تعارض است به مقابله با دشمنان بپردازند.

ماموستا ملا عبداله سعیدی امام جماعت روستای مزرلان نیز در ادامه این مراسم،  ضمن محکوم کردن همه افکار انحرافی و جریان های تندرو آنها را مخالف با آموزه های دین اسلام و همه مذاهب اسلامی بویژه فرق چهارگانه اهل سنت دانست.

وی با بیان اینکه امروز، شیعه و سنی برای دشمنان فرقی ندارد افزود: در دنیای کنونی استکبار، که آمریکا و اسرائیل سردمداران آنها هستند با بکارگیری نوکران منطقه ای خود بویژه آل سعود خائن و راه اندازی جریان های افراطی  به جنگ با مسلمانان اعم از شیعه و سنی آمده است.

امام جماعت روستای مزرلان، با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص دشمنی یهود و نصارا با مسلمانان، گفت: در جامعه امروز نیز آمریکا  و اسرائیل بعنوان نمایندگان یهود و نصارا در عصر حاضر، با به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی گناه منطقه توسط ایادی خود که عربستان سرآمد آنهاست مشغول اسلام ستیزی در  جهان هستند.

وی با انتقاد از سیاست های منطقه ای عربستان تصریح کرد: اگر امروز آمریکا رابطه دوستانه با عربستان دارد بدلیل این است که حکومت سعودی،  اسلام ناب محمدی (ص) را کنار گذاشته و اسلام غربی را که مورد تایید دشمنان بزرگ اسلام ( آمریکا و اسرائیل )استدر پیش گرفته است که فجایع و جنایت های منطقه ای که هر روز در منطقه توسط آل سعود رقم می خورد شاهد آشکاری بر این ادعاست.


در خاتمه، ماموستا ملا رحیم عباسی امام جمعه روستای بوالحسن نیز، جریان های تندرو و افراطی را جدای از صف اهل سنت واقعی دانست و گفت: از آنجایی که اسلام دین اعتدال، رحمت و مهربانی است اعمال و جنایت های این گروهک ها نه تنها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد بلکه مغایر با آموزه های همه ادیان اهلی حتی یهود و نصارا می باشد.

ماموستا عباسی، تکفیر اهل قبله را مخالف اعتقادات مذاهب چهارگانه اهل سنت دانست و گفت: تکفیر مسلمانان اهل قبله در مذاهب اهل سنت حرام است و طبق احکام امامان  اهل سنت خون کسی که نماز می خواند و به خداوند اعتقاد دارد  جز به قصاص حرام است.


 



برچسب ها :

همایش روحانیون اهل سنتبانهوهابیتسلفیتجریان های افراطیجهاد کبیر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی