پنجشنبه 8 مهر 1395 / 12:53|کد خبر : 1913|گروه : اجتماعي

همایش یک روز شاد با سالمندان در بانه برگزار شد + تصاویر

همایش یک روز شاد با سالمندان در بانه برگزار شد + تصاویر

همایش یک روز شاد با سالمندان در بانه، صبح امروز با حضور جمع کثیری از سالمندان بانه ای در پارک دکانان این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بمناسبت گرامیداشت هفته سالمند و تکریم این قشر از جامعه، صبح امروز مراسمی تحت عنوان "همایش یک روز شاد برای سالمندان" در  بانه  برگزار شد.

 در این برنامه که با مشارکت تعدادی از ادارات سطح شهرستان بانه شامل،
کمیته امداد، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، شورای اسلامی، بهزیستی ، هلال احمر و نیروی انتظامی شهرستان بانه برگزار شد، جمع کثیری از سالمندان بانه ای شرکت داشتند که ابتدای این مراسم با پیاده روی سالمندان از سه راه سازمان آب بانه تا پارک دکانان آغاز شد.

علی شالباف رئیس مرکز بهداشت بانه در این مراسم با اشاره به ویژگی های دوران سالمندی اظهار داشت: براساس تغییراتی که در این مرحله از زندگی انسان در فیزیولوژی بدن آنها رخ می دهد نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند.

وی همچنین به برنامه های طرح تحول نظام سلامت برای سالمندان هم اشاره کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت برای همه رده هی  سنی بویژه سالمندان برنامه های گسترده و هدفمندی در نظر دارد که
افزودن خدمات حمایتی برای سالمندان از جمله این برنامه هاست.


رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین با استناد به آیات و رویات اسلامی در خصوص تکریم سالمندان گفت: در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی  برای سالمندان در نظر گرفته شده است بطوریکه در قرآن کریم بارها در خصوص ادب، نیکی و احسان به بزرگان بویژه پدر و مادر سفارش شده چرا که آنها حق عظیمی بر گردن فرزندان خود دارند.

در ادامه جلال خلیلی مدیر کمیته امداد حضرت امام(ره) شهرستان بانه نیز، ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت نهادهای برگزار کننده در اجرای این برنامه اظهار داشت: برگزاری این قبیل برنامه ها علاوه بر تقویت روحیه سالمندان به ترویج فرهنگ تکریم از سالمندان در بین آحاد جامعه بویژه خانواده ها نیز کمک شایانی می کند.

خلیلی  با بیان اینکه کمیته امداد بانه نیز بعنوان یکی از نهادهایی که با جامعه آماری بالایی از سالمندان این شهرستان در ارتباط است گفت: ما و همکاران ما در کمیته امداد بانه افتخار خدمتگزاری به بیش از 3800 سالمند تحت پوشش این نهاد را داریم.

مدیر کمیته امداد بانه، ارائه خدمات درمانی، پرداخت کمک هزینه های معیشتی، اعطای تسهیلات کارگشایی، وام های خود اشتغالی به منظور خودکفایی خانواده ها را از جمله اقداماتی برشمرد که کمیته امداد بانه در طول به سالمندان تحت پوشش خود ارائه می دهد.

در خاتمه، آشتی مروتی کارشناس و مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز مباحثی در خصوص تغذیه دوران سالمندی ارائه نمود.

گفتنی است که اجرای موسیقی فولکلور کردی، برنامه هه لپه رکی، اهدای گل به سالمندان شرکت کننده در این برنامه توسط نوآموزان مهدکودک مداد رنگی  و همچنین اعطای جوایز به چندین نفر از سالمندان موفق  و گرفتن فشار و قند خون توسط داوطلبان هلال احمر  شهرستان بانه از دیگر برنامه های جانبی مراسم امروز بود.
 
 





 




برچسب ها :

همایش روز شاد با سالمندانبانهسالمندانمرکز بهداشت بانههلال احمر بانهکمیته امداد بانههه لپه رکی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی