پنجشنبه 8 مهر 1395 / 14:45|کد خبر : 1914|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

بیش از 7 درصد جمعیت بانه در سنین سالمندی هستند

بیش از 7 درصد جمعیت بانه در سنین سالمندی هستند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه با بیان اینکه حدود ده هزار سالمند در این شهرستان وجود دارد گفت: براساس این آمار، بالغ بر 7 درصد جمعیت بانه را سالمندان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس علی شالباف رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه پیش از ظهر امروز  در همایشی که به مناسبت هفته جهانی سالمند در پارک دکانان بانه و با حضور جمع کثیری از سالمندان این شهر برگزار شد، گفت: حدود ده هزار نفر از جمعیت بانه را سالمندان تشکیل می دهند که بر اساس این آمار،  بالغ بر 7 درصد جمعیت بانه در سنین سالمندی قرار دارند.

وی افزود: اگر چه میانگین جمعیت سالمندان  شهرستان بانه در حال حاضر نسبت به استاندارد کشوری در وضعیت مطلوب و  کمتر از حد استاندارد می باشد اما طبق محاسبات کارشناسی این روند در سه دهه آینده به 33 درصد افزایش خواهد یافت.

شالباف در ادامه ضمن
اشاره به ویژگی های دوران سالمندی اظهار داشت: براساس تغییراتی که در این مرحله از زندگی انسان در فیزیولوژی بدن سالمندان رخ می دهد این قشر از افراد جامعه را ناگزیر از مراقبت و توجه های بیشتر اطرافیان می کند.

مهندس شالباف همچنین به برنامه های طرح تحول نظام سلامت برای سالمندان هم اشاره کرد و افزود: مسئولین حوزه سلامت دولت تدبیر و امید  در قالب طرح تحول نظام سلامت، برنامه های گسترده و هدفمندی را برای همه رده های  سنی بویژه سالمندان در نظر دارند که افزودن خدمات حمایتی برای سالمندان از جمله این برنامه هاست.

رئیس مرکز بهداشت بانه ، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه سالمندان بانه ای را از دیگر برنامه های طرح تحول نظام سلامت ویژه سالمندان در راستای افزایش مراقبت های بهداشتی از این قشر جامعه برشمرد.

وی همچنین با استناد به آیات و رویات اسلامی در خصوص تکریم سالمندان گفت: در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی  برای سالمندان در نظر گرفته شده است بطوریکه در قرآن کریم بارها در خصوص ادب، نیکی و احسان به بزرگان بویژه پدر و مادر سفارش شده چرا که آنها حق عظیمی بر گردن فرزندان خود دارند.

شالباف با ابراز خرسندی از عدم وجود خانه سالمندان در شهرستان بانه این موضوع را هم به فال نیک گرفت و گفت: سالمندان گنجینه های با ارزش جامعه ما هستند که خوشبختانه عدم وجود خانه سالمندان در بانه می تواند حاکی از احساس مسئولیت مردمان این شهر درباره بزرگان خانواده و دانستن ارزش های معنوی این افراد باشد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی