پنجشنبه 30 مهر 1394 / 11:16|کد خبر : 192|گروه : اقتصادي

نماینده بازرگانی سلیمانیه :

مرز سیرانبند بانه از طرف عراقی ها نیز رسمیت یافت/ مشکلات مالی عامل اصلی رسمی نشدن مرز سیرانبند بانه

مرز سیرانبند  بانه از طرف عراقی ها نیز  رسمیت یافت/ مشکلات مالی عامل اصلی رسمی نشدن مرز سیرانبند بانه

نماینده بازرگانی سلیمانیه با بیان اینکه طراحی مرز سیرانبند از سوی اقلیم کردستان عراق هم به اتمام رسیده گفت:در حال حاضر تنها مشکلی که باعث شده به عنوان مرز رسمی از سوی ما اعلام نشود وجود مشکلات مالی است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، هیاتی ۸ نفره از مسئولان کشاورزی، دامپزشکی و گمرکات استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق روز گذشته از طریق مرزباشماق مریوان وارد کردستان ایران شدند .

در جلسه مشترکی که بین مدیران ومسئولان بخش کشاورزی کردستان ایران با هیات کشاورزی سلیمانیه برگزار شد، بار دیگر رسمی شدن مرز سیرانبند بانه به عنوان خواسته و مطالبه مردم کردستان ایران از اقلیم کردستان عراق مطرح شد و خواستار رفع مشکلات موجود در این رابطه شدند.
 

معاون گمرکات استان کردستان در این جلسه گفت: تمامی اقدامات مربوط به مرز سیرانبند بانه از طرف جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

عباس آرام بیان کرد: همه زیرساخت های لازم و مورد نیاز مرز سیرانبند بانه به عنوان مرزی رسمی در کشور ما ایجاد شده است و بارها هم در جلسات مختلف این مسئله از سوی مسئولان ایرانی پیگیری شده و امیدواریم مسئولان عراقی هم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده بازرگانی سلیمانیه هم در این خصوص عنوان کرد: طراحی مرز سیرانبند از سوی اقلیم کردستان عراق هم به اتمام رسیده و در حال حاضر تنها مشکلی که باعث شده به عنوان مرز رسمی از سوی ما اعلام نشود وجود مشکلات مالی است که به محض برطرف شدن آن رسمی بودن این مرز نیز از سوی مسئولان ما اعلام خواهد شد.

آزاد عبدالکریم  بیان کرد: بی شک راه اندازی و توسعه مرز سیرانبند بانه منجر به تسهیل تردد و تجارت  و ارتباط بیشتر اقلیم کردستان با ایران خواهد شد.


 



برچسب ها :

رسمی شدن مرز سیران بندمرز باشماقاقلیم کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی