شنبه 10 مهر 1395 / 18:02|کد خبر : 1921|گروه : سياسي

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه:

افزایش تصادفات فوتی و کاهش تصادفات جرحی در بانه

افزایش تصادفات فوتی و کاهش تصادفات جرحی در بانه

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه از افزایش فوت شدگان سانحه رانندگی و کاهش تصادفات منجر به جرح در این شهرستان طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با وضعیت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ اسداله دالوند ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در بحث تصادفات مربوط به شهرستان بانه طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشتهT با افزایش تصادفات فوتی و کاهش تصادفات منجر به جرح مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات فوتی با یک مورد افزایش مواجه بودیم افزود: خوشبختانه در بحث
تصادفات منجر به جرح نیز در بانه با کاهش ده درصدی مواجه بودیم.

 رئیس راهنمایی و رانندگی بانه، تصریح کرد: نصف فوت شدگان سانحه رانندگی شهرستان بانه در شش ماه گذشته امسال را عابرین پیاده و نصف دیگر را راکبین موتورسیکلت تشکیل می دهند که در مورد فوت شدگان موتورسیکلت، سرعت بیش از حد، عدم استفاده از کلاه ایمنی، و عجله از مهمترین عوامل فوت می باشد.

سرهنگ دالوند در خصوص عابرین پیاده نیز گفت: با توجه به مقرراتی که پلیس راهور مربوط به عابرین پیاده در نظر گرفته است آنها بایستی در خیابان های اصلی از گذرگاه های خط کشی شده عبور کنند که  در غیر اینصورت و به هنگام تصادف سهم آنها در وقوع تصادفات توسط همکاران ما در پلیس راهور کارشاسی و با درج در پرونده به مقامات قضایی منعکس می شود.

 وی همچنین با اشاره به کاهش ده درصدی تصادفات منجر به جرح شهرستان بانه در شش ماهه نخست امسال، ایمن سازی معابر در تقاطع ها و معابر پیاده ، نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از طریق آموزش به اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی  را از جمله علل موثر در این کاهش ها عنوان کرد.

دالوند در تشریح بیشتر این حوزه خاطرنشان کرد، اوایل امسال در شورای ترافیک شهرستان بانه ده نقطه از نقاط حادثه خیز این شهرستان که قبلا توسط کارشناسان ذی صلاح راهنمایی و رانندگی بانه برای اصلاح هندسی شناسایی شده بودند به شهرداری این شهر ابلاغ شد که خوشبختانه با همکاری و تعامل شهرداری با راهنمایی رانددگی  بالغ بر 7 مورد از این نقاط که در نوع خود بی نظیر است اصلاح هندسی شد.

سرهنگ دالوند اصلاح هندسی در چهار راه های درمانگاه، توکلی، میدان هنر، شش راه اوقاف،سه راه حمزه آباد و تقاطع بساط آباد را از جمله این موارد اصلاحی برشمرد.

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه، ایمن سازی پیاده روها برای عابرین پیاده رو توسط شهرداری بانه بنا به پیشنهاد پلیس راهور شهرستان در خیابان های امام، صلاح الدین ایوبی، بلوار ورزش، بلوار بلال حبشی، بلوار سردشت و خیابان سید جمال الدین را از جمله معابری که در شش ماه گذشته ایمن سازی شده عنوان کرد.



برچسب ها :

تصادفتصادفات منجر به فوتتصادفات جرحیبانهپلیس راهنمایی و رانندگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی