یکشنبه 11 مهر 1395 / 18:22|کد خبر : 1923|گروه : اجتماعي

تندیس سنجاب در بانه رونمایی شد

تندیس سنجاب در بانه رونمایی شد

عصر امروز از تندیس سنجاب در شهرستان بانه با حضورجمعی از مسئولین، انجمن پاژین و آحاد مردم در پارک جدید الاحداث مقابل شرکت تعاونی صنعتگران بانه رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بابک رستم پور شهردار بانه در آیین رونمایی از این تندیس، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای اصلی و بنیادی توسعه پایدار، اجرای طرح ها و پروژه های زیست محیطی می باشد لذا، شهرداری بانه برنامه ریزی برای اجرای این طرح ها را از مهمترین برنامه ها و سیاست های کاری خود قرار داده است .

وی، بهره برداری از کارخانه بازیافت بانه توسط شهرداری این شهر را که مدتی پیش با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در هفته دولت انجام گرفت را نیز یکی دیگر از طرح های زیست محیطی شهرداری بانه برشمرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح هایی از این قبیل در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان بیش از پیش گام برداریم.


شهردار بانه در ادامه سخنان خود به نقش انکارناپذیر انجمن های مردم نهاد در  حفظ محیط زیست و مشارکت آنها در کنار سایر ارگان های دولتی به منظور حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت جدی مردم است و بدون حضور فعال مردم این مهم محقق نخواهد شد.

محمدعلی مسلمی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان بانه هم در ادامه این مراسم، هدف از احداث و جانمایی تندیس سنجاب در شهرستان بانه را یک اقدام فرهنگی در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست برشمرد.


وی افزود: اگر چه کار فرهنگی یک پروسه زمان بر است که در دراز مدت جواب می دهد اما برای اینکه اقدامات فرهنگی در رفتار وعادت های ما تغییر ایجاد کند بایستی اصولی و با مشارکت همگانی انجام شود.


محمد دلسوز میرزایی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه هم در خاتمه به نقش سنجاب در حفظ و احیای جنگل های زاگرس اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه این جانور میوه درختان بلوط را در دل خاک پنهان می کند در این مورد بعنوان یک باغبان عمل کرده و به همین دلیل نقش سنجاب در حفظ و احیای درختان بلوط استان های زاگرس نشین یک نفش انکار ناپذیر است.
 

وی افزود: امروزه تعدادی افراد سودجو برای تامین منافع شخصی خود این جانور زیبا را که نقش مهمی  در احیای جنگل ها دارند را از زیستگاه اصلی خود که جنگل های بلوط می باشد زنده گریری کرده و به بهای ناچیزی به فروش می رسانند غافل از اینکه با این اقدام خودخواهانه چه ضرری به محیط زیست و نسل آینده می زنند.

گفتنی است که تقدیر از شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی بانه، تجلیل از هیئت مدیره انجمن پاژین و فعالان محیط زیست این شهرستان، تجلیل از آوات رشیدی رکود دار تک چرخ جهان و  رها سازی نمادین یک قطعه سنجاب به دامن طبیعت از دیگر برنامه های این مراسم بود.



برچسب ها :

رونمایی از تندیس سنجاب در بانهمحیط زیستشهرداری بانهانجمن پاژینجنگل های زاگرس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی