سه شنبه 13 مهر 1395 / 10:04|کد خبر : 1930|گروه : اجتماعي

5500 دانش آموز کردستانی از یادمان های دفاع مقدس بانه دیدن می کنند

5500 دانش آموز کردستانی از یادمان های دفاع مقدس بانه دیدن می کنند

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه گفت: 5500 دانش آموز کردستانی در قالب اردوهای راهیان نور طی مهر و آبان ماه امسال از یادمان های دفاع مقدس بانه دیدن خواهند کرد.

سرهنگ رضا کتابعلی معاون هماهنگ کننده سپاه بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: شهرستان بانه به واسطه داشتن یادمان های دفاع مقدس در سیران بند و بوالحسن، سالانه میزبان بیش از یکصد هزار زائر در قالب کاروان های راهیان نور می باشد.

وی افزود: کاروان های زیارتی راهیان نور کشور هر ساله  از اواسط فصل بهار تا پایان شهریور ماه برای بازدید از یادمان شهدای غریب سیران بند و منطقه عملیاتی کربلای ده( بوالحسن)  به شهرستان بانه سفر می کنند که امسال بالغ بر 113 هزار زائر از 24 استان کشور از مناطق عملیاتی بانه دیدن کردند.

سرهنگ کتابعلی مرحله دوم اعزام کاروان های زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بانه را مربوط به اردوهای راهیان نور دانش آموزی عنوان کرد و گفت: با اتمام فصل تابستان و از نیمه دوم مهرماه هر سال تا پایان آبانماه نیز یادمان های بانه میزبان راهیان نور دانش آموزی می باشد.

 معاون هماهنگ کننده سپاه بانه از آغاز ورود راهیان نور دانش آموزی به شهرستان بانه هم خبر داد و گفت: اولین کاروان از زائران دانش آموزی روز گذشته وارد شهرستان بانه شدند و از یادمان های سیران بند و بوالحسن در این شهرستان دیدن کردند.

این مقام مسئول در سپاه بانه گفت: امسال در حوزه کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان کردستان، شهرستان های بانه ، مریوان و سنندج میزبان 9100 دانش آموز کردستانی از شهر های مختلف استان خواهد بود که سهم شهرستان بانه در  این  میان 5500 نفر می باشد.

 وی خاطرنشان کرد، دانش آموزان  بیجار، سقز، بانه و دیواندره از مناطق عملیاتی بانه در سیران بند و بوالحسن و شهرهای کامیاران، قروه، مریوان، سروآباد، سنندج و دهگلان نیز از مناطق عملیاتی مریوان و سنندج بازدید خواهند کرد.

1100 دانش آموز بانه ای به مناطق عملیاتی شمالغرب اعزام می شوند

سرهنگ کتابعلی در ادامه سخنان خود همچنین از اعزام 1100 دانش آموز دختر و پسر از مدارس بانه به مناطق عملیاتی شمالغرب در پاییز امسال هم خبر داد و گفت: علاوه براینکه شهرستان بانه خود میزبان بالغ بر 5500 دانش آموز کردستانی در بحث راهیان نور می باشد ، حدود 1100 دانش آموز این شهرستان نیز به دیگر مناطق عملیاتی استان اعزام خواهند شد.


معاون هماهنگ کننده سپاه بانه گفت: این اعزام در دو مرحله شامل مرحله اول خواهران و مرحله دوم  برادران خواهد بود که در مرحله اول 440 نفر از دانش آموزان خواهر و در مرحله دوم 110 نفر از دانش آموزان پسر پایه دهم به این اردوها اعزام خواهد شد.


 



برچسب ها :

راهیان نور دانش آموزیبانهیادمان های دفاع مقدسشمالغربکربلای دهبوالحسنمریوان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی