جمعه 16 مهر 1395 / 14:45|کد خبر : 1940|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

امر به معروف و نهی از منکر در باره مسئولین هم اجرا شود

امر به معروف و نهی از منکر در باره مسئولین هم اجرا شود

امام جمعه بانه با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص افراد عادی جامعه نیست گفت: این فریضتین الهی در خصوص مسئولین هم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا عبدالله حیدری امام جمعه بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای  فریضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: آن چیزی که جامعه را سالم نگه می دارد مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که اجرای آن بر هر مسلمانی واجب است .

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص افراد عادی جامعه نیست گفت: این فریضتین الهی بایستی در خصوص مسئولین بیشتر از دیگران اجرا شود چرا که
اگر به دنبال جامعه اسلامی هستیم باید شهامت اجرای این دو واجب الهی را در خصوص همه افراد آن جامعه داشته باشیم.

ماموستا حیدری با اشاره به دستورات اکید قرآن در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطر نشان کرد، بواسطه ترک و غفلت از این دو واجب الهی بسیاری از ناهنجاریها در کشور ایجاد می شود که این موضوع عذاب الهی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه بانه به مراتب امر به معروف و نهی از منکر هم اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب قلبی، زبانی و عملی می باشد که با توجه به شرایط مختلف در خصوص افراد متغییر است ولی آنچه در بین همه این روش ها تاثیر بیشتری در اصلاح افراد جامعه دارد تذکر لسانی آنهم به شیوه ای نرم و دلسوزانه است که بهترین روش در اجرای این دو فریضه الهی می باشد.

ماموستا حیدری تصریح کرد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است  که شامل مسئولین و بزرگان مملکت هم می شود چرا که در نظام اسلامی وظیفه مسئولین بسیار سنگین است و مردم نباید در اجرای این دو فریضه الهی تحت تاثیر مقام و جایگاه افراد قرار گیرند بلکه باید این مطالبه گری را داشته باشند و این مطالبه را قاطعانه از افراد بخواهند.



برچسب ها :

امام جمعه بانهامر به معروف و نهی از منکرسلامت جامعهمسئولین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی