جمعه 1 آبان 1394 / 18:09|کد خبر : 195|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

عشق اهل بیت پیامبر(ص) در دل و جان مردم اهل سنت و شافعی مذهب بانه جای دارد

عشق اهل بیت پیامبر(ص) در دل و جان مردم اهل سنت و شافعی مذهب بانه جای دارد

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه محبت خاندان پیامبر(ص) بر همه مسلمانان واجب است گفت: عشق اهل بیت پیامبر(ص) در دل و جان مردم اهل سنت و شافعی مذهب بانه جای دارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر  برگزار شد ، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و اظهار داشت: این دو روز در میان اهل تسنن از جایگاه خاصی برخوردار است و همواره مورد احترام این فرقه بزرگ اسلامی در طول تاریخ قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه 23 از سوره شوری افزود: طبق نص صریح این آیه شریفه از قرآن کریم، عشق و علاقه مسلمانان به اهل بیت پیامبر(ص) مطالبه خداوند از بندگانش است که در مقابل پاداش مردم به پیامبر (ص) از آنان خواسته شده است.

ملا جمال در ادامه با اشاره به جایگاه و مقام امام حسین(ع) فرمود: حضرت حسین(ع) عزیز دل پیامبر(ص) و پاره تن حضرت فاطمه و علی (ع) است که امام شافعی نیز در اشعار و بیانات خود به این جایگاه رفیع اشاره و عشق و ارادت خود را به این خاندان بروز داده و مردم شافعی مذهب بانه نیز عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر(ص) در دلشان می پرورند.

امام جمعه موقت بانه در ادامه سخنان خود به بحث اسراف پرداخت و گفت: اسراف و زیاده روی در نعمت های خدادادی امری بسیار قبیح است بطوریکه خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم این گروه را دشمن خود دانسته و با لحنی تند آنها را مورد خطاب قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه اسراف یکی از منکرها است اظهار داشت : اسراف نکوهیده ترین کارهایی است که موجب کم برکتی ،زوال نعمت ، بیماری های جسمی و عدم استجابت دعا می گردد.



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهاهل سنتامام حسین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی