یکشنبه 18 مهر 1395 / 18:22|کد خبر : 1950|گروه : فرهنگي

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

ترک فریضه امر به معروف، موجب حاکمیت فاسدان در جامعه می شود

ترک فریضه امر به معروف، موجب حاکمیت فاسدان در جامعه می شود

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: با ترک فریضه امر به معروف، فاسدان یک جامعه قدرت گرفته و موجبات حکومت آنها در جامعه فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حجت الاسلام و المسلمین  علی دوستی نژاد، بعد از ظهر امروز در همایش ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه با اشاره به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: اگر امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود زمینه را برای رشد دیگر فرایض واجب در جامعه فراهم می‌کند و اگر این دو فریضه عظیم در جامعه نیز فراموش شود باعث می‌شود بسیاری دیگر از فرایض مهم در جامعه فراموش شوندکه این موضوع زمینه ساز حکومت فاسدان در آن جامعه می شود.

وی اشاره به دلایل مهم قیام امام حسین(ع)، عنوان کرد: ترویج فساد و فحشاء توسط یزید که در راس حکومت جامعه اسلامی آن زمان قرار داشت  و همچنین  فراموش شدن سنت‌های نبی مکرم اسلام(ص) در جامعه دو دلیل عمده امام حسین(ع) برای قیام سرور و سالار شهیدان بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ترویج بدعت را از دیگر دلایل امام حسین(ع) برای قیام ذکر کرد و گفت: امام حسین(ع) تنها برای مقابله با شخص یزید قیام نکردند بلکه ایشان برای مقابله با همه یزیدیان قیام کردند چون یزید و همه کارگزارانش در جامعه بدعت ایجاد کرده بودند.


دوستی نژاد با اشاره به حدیث «مَنْ اَمَرَ بَالْمَعْرُوفِ وَ نَهى عَنْ المُنْكَرِ فَهُو خَليفَةُ اللّه ِ فى أَرْضِهِ و خَليفَةُ رَسُولِ اللّهِ» از حضرت محمد(ص) گفت: مضمون روايات بسیاری نشان می‌دهد افرادی که با امر به معروف به دنبال رشد جامعه و توسعه ايمان و كار نيك هستند و با نهى از منكر در مقابل فاسقان ایستادگی کرده و از سقوط جامعه جلوگيرى مى‌كنند در حقیقت خليفه و جانشين خدا و پيامبر در زمين هستند و اهداف الهى بوسيله آنها در جامعه تحقق پيدا مى كند.

حجت الاسلام دوستی نژاد همچنین با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و جایگاه آن در قانون اساسی، سلامت جامعه را منوط به تحقق آن دانست.

در ادامه ماموستا حیدری امام جمعه بانه نیز، در تایید سخنان حجت الاسلام دوستی نژاد  با اشاره به اهمیت اجرای  فریضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: آن چیزی که جامعه را سالم نگه می دارد مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که. اجرای آن بر هر مسلمانی واجب است .

امام جمعه بانه به مراتب امر به معروف و نهی از منکر هم اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب قلبی، زبانی و عملی می باشد که با توجه به شرایط مختلف در خصوص افراد متغییر است ولی آنچه در بین همه این روش ها تاثیر بیشتری در اصلاح افراد جامعه دارد تذکر لسانی آنهم به شیوه ای نرم و دلسوزانه است که بهترین روش در اجرای این دو فریضه الهی می باشد.

ماموستا حیدری در بخش دیگری از سحنان خود، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل اصلی قیام امام حسین(ع)  در سال 61 هجری قمری دانست و گفت: امام در راه احیای این دو فریضه الهی از جان خود، خانواده و تمام اطرافیانش گذشت بطوریکه می توان حادثه کربلا را  مصداق آشکاری بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.



 



برچسب ها :

دوستی نژادستاد امر به معروف بانهقیام امبام حسین(ع)امر به معروف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی