سه شنبه 20 مهر 1395 / 17:21|کد خبر : 1954|گروه : اجتماعي

دانش آموزان ابتدایی بانه با اورژانس 115 و کمک های اولیه آشنا شدند + تصاویر

دانش آموزان ابتدایی بانه با اورژانس 115 و کمک های اولیه آشنا شدند + تصاویر

به مناسبت هفته جهانی کودک و سالروز امنیت و سلامت در زندگی کودک، دانش آموزان ابتدایی شهرستان بانه با خدمات اورژانس و کمک های اولیه آشنا شدند.

رضا فاتحی مدیر  فوریت های پزشکی شهرستان بانه عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: این مرکز به مناسبت هفته جهانی کودک و همزمان با سالروز "سلامت و امنیت در زندگی کودک" اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی برای دانش آموزان پایه ابتدایی شهرستان بانه در  دبستان دخترانه شهید مطهری و دبستان پسرانه نمکی این شهرستان نمود.

وی افزود: در این برنامه آموزشی چند تن از پرسنل و کارشناسان اورژانس 115 شهرستان بانه ضمن آموزش کمک های اولیه، نحوه استفاده از خدمات اورژانس را هم به دانش آموزان ابتدایی این دو مدرسه  تعلیم دادند.

مدیر مرکز فوریت های پزشکی بانه تصریح کرد: بیان کلیاتی در خصوص پیشگیری از وقوع حوادث، نحوه عملکرد اورژانس 115، ضرورت عدم ایجاد مزاحمت برای 115، آشنایی با تجهیزات داخل آمبولانس و نحوه برخورد با افراد آسیب دیده از جمله مطالبی بود که در این دوره آموزشی توسط کارشناسان فوریت های پزشکی بانه  به دانش آموزان پایه ابتدایی آموزش داده شد.

فاتحی با بیان اینکه آموزش نقش مهمی در
تصمیم‌گیری افراد هنگام حوادث  دارد گفت: این آموزش ها در  ارایه خدمات فوریت‌های پزشکی و امدادرسانی سریع در زمان طلایی که حیات بیمار و مصدوم به آن بستگی دارد بسیار موثر می باشد و به همین دلیل است که  مرکز فوریت های پزشکی بانه از هر فرصتی برای ارائه آموزش های ضروری به اقشار مختلف جامعه با گروه های سنی مختلف بهره برداری های لازم را انجام می دهد.
 

وی همچنین  به اهمیت آگاهی مردم از چگونگی امدادرسانی و نحوه کمک‌های اولیه فوریت‌های پزشکی نیز  اشاره کرده  و یادآور شد: آموزش و آشنایی مردم با مبانی اولیه برخورد با مصدومان و آسیب‌دیدگان ناشی از تروما، نقش مهمی در کاهش موارد مرگ‌ومیر و نیز کاهش دامنه عوارض آن دارد.





برچسب ها :

فوریت های پزشکیبانهاورژانس 115هفته جهانی کودکسلامت و امنیتکودک

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی