یکشنبه 25 مهر 1395 / 14:56|کد خبر : 1959|گروه : اجتماعي

رئیس دانشگاه پیام نور بانه:

نداشتن مهارت، مهمترین عامل بیکاری دانش آموختگان است

نداشتن مهارت، مهمترین عامل بیکاری دانش آموختگان است

رئیس دانشگاه پیام نور بانه با بیان اینکه بیکاری اصلی ترین دغدغه فارغ التحصیلان دانشگاهی است گفت: مهم ترین علت بیکاری دانش آموختگان نداشتن مهارت است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور بانه طی برگزاری آیینی با حضور رئیس دانشگاه پیام نور، امام جمعه موقت و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بانه انجام شد.

دکتر بهاء الدین رشیدزاده رئیس دانشگاه پیام نور بانه، در این مراسم با اشاره به مولفه های توسعه پایدار به تبیین نقش دانشگاه در ایجاد توسعه پایدار پرداخت و گفت: امروزه دانشگاه ها
با توجه به نقشی که در این بین دارند بعنوان اولین و مهمترين مولفه در توسعه پایدار محسوب می شوند.

وی افزود: دانشگاه ها از طریق آموزش به جامعه هدف خود که قشر عظیمی از جامعه را هم در بر می گیرد می توانند با تغییر در نگرش و رفتار افراد آن اجتماع  آنها را در برابر چالش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که جامعه محل زندگی شان را تهدید می کند آماده سازند.

رئیس دانشگاه پیام نور بانه بیکاری را مهمترین دغدغه دانش آموختگان بعد از پایان تحصیلات عالی عنوان کرد و گفت: مهم ترین علت بیکاری دانش آموختگان که مانع از ورود آنها به بازار کار می شود نداشتن مهارت است.


رشیدزاده تصریح کرد: دانشگاه پیام نور بانه برای اینکه توانسته باشد گامی در مسیر اشتغالزایی دانشجویان خود برداشته باشد در نظر دارد برای سال تحصیلی جدید کارگاه های آموزشی ویژه دانشجویان این دانشگاه در بانه راه اندازی کند.

وی یکی از مهمترین اهداف  دانشگاه پیام نور بانه را  ارتقای سطح ارتباط بین علم و بازار کار دانست و افزود: هرچه بیشتر بتوانیم بین علم و بازار کار ارتباط برقرار کنیم به همان اندازه نیز می‌توانیم در توسعه اشتغالزایی گامهای موثرتری را برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور بانه همچنین به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه در  اجتماع و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج برای جوانان، ارائه الگوهای مناسب زندگی و برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی را از جمله اقدامات فرهنگی دانشگاه پیام نور بانه در این شهرستان برشمرد.

رشیدزاده خاطرنشان کرد، در دنیای امروز جامعه ای قدرتمند است که نسبت به سایر جوامع  از نظام آموزشی پویاتری برخوردار باشد و افراد انسانی آن جامعه به لحاظ بهره مندی از علوم و فنون سرآمد دیگران باشند. 

 



برچسب ها :

دانشگاه پیام نور بانهبیکاریمهارتدانش آموختگانتوسعه پایداراشتغالزاییکارگاه های آموزشی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی