دوشنبه 26 مهر 1395 / 07:36|کد خبر : 1961|گروه : فرهنگي

سومین سالگرد شهید مطلب احمدیان و همرزمانش درکانی سور برگزار شد

سومین سالگرد شهید مطلب احمدیان و همرزمانش درکانی سور برگزار شد

سومین سالگرد شهادت شهید مطلب احمدیان و همرزمانش عصر روز گذشته در مسجد جامع شهر کانی سور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سومین سالگرد شهادت شهید مطلب احمدیان و همرزمانش عصر روز گذشته با حضور جانشین سپاه بانه، امام جمعه شهرکانی سور، بخشدار نمشیر،  شهردار کانی سور، خانواده شهید احمدیان و جمعی از مسئولین محلی و آحاد مردم بخش نمشیر در مسجد جامع شهر کانی سور برگزار شد.

ماموستا ملا رئوف سعیدی امام جمعه شهر کانی سور در این مراسم، با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تبیین مقام و جایگاه شهید و شهادت در اسلام پرداخت و گفت: اگر چه شهید بواسطه شهادت با این دنیای خاکی وداع کرده و به ظاهر دیگر زنده نیست اما به تاکید صریح قرآن نه تنها شهیدان نمرده بلکه زنده بوده و در نزد پروردگار خود روزی می خورند.

 وی مرگ ظاهری شهید را سرآغازی برای حیات جادوانه او عنوان کرد و افزود: حیات واقعی شهید پس از مرگ او رقم می خورد بطوریکه در آیات متعدد قرآن کریم و در بین فرموده های پیامبر گرامی اسلام (ص) از شهادت بعنوان بالاترین نعمت های خداوندی که نصیب بندگان خاصش می شود  تعبیر شده است.

امام جمعه شهر کانی سور، شهادت شهید مطلب احمدیان و همرزمانش بدست اشرار و ضد انقلاب منطقه را یک ضایعه بزرگ برای شهرستان بانه و بویژه بخش نمشیر بر شمرد و گفت:شهادت این عزیزان یک مصیبت بزرگ برای این بخش بود بطوریکه همه مردم بخش نمشیر  را داغدار کرد.

 
در ادامه این مراسم، سرهنگ احمد فرجی جانشین سپاه بانه نیز امنیت و آرامش امروز را مرهون خون شهداء دانست و گفت: امنیتی که امروز همه ملت ایران از آن بهره مند هستند به همین راحتی بدست نیامده بلکه به برکت خون شهدا و در سایه مجاهدت های این عزیزان حاصل شده است.

وی با اشاره به نا امنی های موجود در کشورهای اسلامی منطقه افزود: اگر امروز ایران اسلامی در بین این کشورها از یک امنیت مطلوب و پایدار برخوردار است این امنیت چیزی نیست که یک شبه به آن رسیده باشیم بلکه به بهای ریخته شدن خون صدها هزار نفر از فرزندان این مرز و بوم و خون دل خوردن های خانواده این شهیدان به وجود آمده است.

جانشین سپاه بانه، تداوم راه شهیدان و باقی ماندن در مسیر شهدا را وظیفه همه مردم در عصر حاضر دانست و گفت: فقط با تداوم راه این شهیدان  است که می توانیم دین خود را به آنها ادا کنیم.

وی مردم داری و مردم یاری را از ویژگی های بارز شخصیتی شهید احمدیان برشمرد و خاطرنشان کرد، این شهید والامقام همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه و تلاش برای برقراری امنیت پایدار مردمی در بخش نمشیر کرد .

گفتنی است که شهید مطلب احمدیان و 6 تن از همرزمانش درهیجدهم مهرماه سال  1392 بدست عده ای از گروهک های ضد انقلاب و اشرار در منطقه عمومی ساوان از توابع بخش نمشیر بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.





 



برچسب ها :

شهید مطلب احمدیانبانهکانی سوربخش نمشیریادواره شهداضد انقلاباشارار

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی