سه شنبه 27 مهر 1395 / 13:24|کد خبر : 1965|گروه : اجتماعي

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بانه:

ارجاع 50 پرونده شکایت کارگری به اداره کار بانه/ میانگین زمان رسیدگی به شکایت کارگران در بانه 8 روز است

ارجاع 50  پرونده شکایت کارگری به اداره کار بانه/ میانگین زمان رسیدگی به شکایت کارگران در بانه 8 روز است

رئیس اداره کار بانه از رسیدن 50 پرونده شکایت کارگری به اداره کار این شهرستان در هفت ماه گذشته امسال خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به شکایت کارگران در بانه 8 روز است.

 حمید ساعدپناه صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا به امروز 50 پرونده مربوط به شکایات کارگری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 42 مورد از این شکایات رسیدگی شده است گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های شکایت کارگری در شهرستان بانه 8 روز است.

ساعد پناه تصریح کرد: مرجع رسیدگی به شکایات کارگری در اداره کار، حوزه روابط کار این اداره است که خود این حوزه نیز متشکل از سه شاخه روابط کار، تشکلات کارگری و بازرسی کار می باشد که مهمترین وظیفه این حوزه( روابط کار) تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و همچنین رسیدگی به شکایات کارگران در راستای صیانت از حق و حقوق نیروی انسانی کارگر در برابر کارفرمایان می باشد.

 رئیس اداره کار بانه همچنین به تعداد شکایات کارگران در سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نیز بالغ بر 81 پرونده مربوط به شکایت های کارگری به این اداره رسید که برای همه این پرونده ها نیز رای صادر شد.


وی خاطرنشان کرد که همه سعی و تلاش حوزه روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه در مورد شکایات کارگری مبنی بر ایجاد مصالحه بین کارگر و کارفرما می باشد که به حمدالله این موضوع نیز تا حدود زیادی در بانه تحقق یافته است بطوریکه بیش از 60 درصد از این شکایات در نهایت منجر به مصالحه می شود.

ساعد پناه گفت: اگر پرونده ای از این شکایات که در بانه برای آنها رای صادر می شود  مورد اعتراض کارگر قرار بگیرد  پرونده مربوط برای تجدید نظر به اداره مرجع این حوزه که آنهم در شهرستان سقز قرار دارد ارجاع داده می شود که خوشبختانه کمتر موردی را می توان یافت که برای تجدید نظر به حوزه روابط کار سقز ارسال شود.

 

 



برچسب ها :

اداره کاربانهشکایات کارگریکارگرکارفرما

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی