جمعه 30 مهر 1395 / 13:56|کد خبر : 1975|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

تبدیل بانه به منطقه آزاد تجاری مهمترین مطالبه مردم بانه از مهندس بیگلری است

تبدیل بانه به منطقه آزاد تجاری مهمترین مطالبه مردم بانه از مهندس بیگلری است

امام جمعه موقت بانه گفت: در حال حاضر تبدیل شدن بانه به منطقه آزاد تجاری مهمترین مطالبه مردم این شهر از مهندس بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس است .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر  که در مسجد جامع بانه برگزار شد،  با اشاره به اینکه لایحه مناطق آزاد تجاری، صنعتی بانه و مریوان به زودی در قالب یک طرح دو فوریتی برای چندمین بار به مجلس تقدیم خواهد شد گفت: در حال حاضر تبدیل شدن بانه به منطقه آزاد تجاری مهمترین مطالبه مردم این شهر از مهندس بیگلری، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس می باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های نماینده مردم سقز و بانه برای تصویب این طرح در مجلس افزود: امیدواریم ایشان، با نفوذی که در بین نمایندگان مجلس دارند این بار  با تاکید هر چه بیشتر بر ضرورت و نقش این مصوبه در توسعه و پیشرفت شهر مرزی بانه بتوانند رای مثبت دیگر نمایندگان را هم برای تصویب این لایحه اخذ کند.

امام جمعه موقت بانه تصویب این لایحه توسط نمایندگان مجلس را سرآغازی برای توسعه همه جانبه شهرستان مرزی بانه و  همچنین رونق اقتصادی، حل معضل بیکاری و قانونمند کردن مبادلات تجاری و همچنین ایجاد زمینه برای سرمایه گزاری صنعتی در منطقه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهر مرزی بانه به جز چند بازارچه موقت کولبری که آن هم
از مشاغل سخت و زیان آور است و جوانان و مردم این منطقه از سرناچاری و به دلیل بیکاری و نبود زمینه مناسب اشتغال به این کار روی آورده اند چیز دیگری برای امرار معاش مردم بانه ندارد .

ماموستا کریمی همچنین از تلاش های مهندس بیگلری برای دو بانده شدن جاده سقز بانه و تکمیل بیمارستان 98 تختخوابی این شهرستان  تقدیر کرد و گفت: این دو مهم نیز با پی گیری های مهندس بیگلری در شرف انجام است که با انجام این دو پروژه بزرگ تحول مهمی در رشد و توسعه بانه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی و برخی حوادث که به مردم بانه در این برهه از عمر انقلاب تحمیل شد خاطرنشان کرد، مردم بانه که در آن دوران سخت در زیر آماج حملات توپ و تانک دشمن عرصه را برای بیگانگان خالی نکردند امروز مستحق بهترین خدمات هستند.

کریمی  در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد بعضی از دستگاه های خدمات رسان هم نسبت به  ارائه خدمات به شهروندان انتقاد کرد و گفت: مسئولین بایستی تا حد ممکن برای مردم آسان کاری کنند نه اینکه با قوانین دست و پا گیر موجبات سختی و زحمت آنها را فراهم کنند.

امام جمعه موقت بانه،  با استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر اینکه تا می توانید در امور مردم آسان گیری کنید بر ضرورت آسان کاری مسئولین در ارائه خدمات به شهروندان تاکید کرد.

 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهنماز جمعهبیگلریمنطقه آزاد بانهمطالبه مردم بانه از بیگلری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی