شنبه 1 آبان 1395 / 13:41|کد خبر : 1977|گروه : اجتماعي

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه:

پایگاه فوریت های پزشکی در شهر بویین احداث می شود

پایگاه فوریت های پزشکی در شهر بویین احداث می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: با پی گیری های انجام شده پایگاه فوریت های پزشکی بویین با کمک خیرین در این شهر ساخته می شود.

دکتر حامد منصوری امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: به دلیل مجاورت شهر بویین با دشت سورین که یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان بانه در بخش ننور می باشد ، جاده بانه - بویین و همچنین جاده سورین به طرف شهر بویین در اکثر روزهای تعطیل از ترافیک بالایی برخوردار است.

وی افزود: از طرفی دیگر، قرار گرفتن جاده بانه به سمت مریوان که راه دسترسی به آن فقط از شهر بویین امکان پذیر است نیز دلیل مضاعفی بر این موضوع شده که این مسیر همواره یکی از حادثه خیزترین جاده های شهرستان بانه به شمار برود و نیاز به احداث یک پایگاه فوریت های پزشکی را در این شهر دو چندان کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه خاطرنشان کرد ، با توجه به وضعیت موجود این مسیر و ضرورت احداث یک پایگاه فوریت های پزشکی در شهر بویین سرانجام موفق شدیم پس از انجام مکاتبات و پی گیری های فروان  مجوز  احداث این پایگاه فوریت ها را در شهر بویین از دانشگاه علوم پرشکی کردستان اخذ کنیم.

دکتر منصوری با بیان اینکه از هم اکنون نیروی انسانی و تجهیزات این پایگاه فوریت های پزشکی در شهر بویین شامل دو کارشناس فوریت های پزشکی و یک دستگاه آمبولانس فوق مجهز تکمیل است گفت: در حال حاضر محل احداث این پایگاه و همچنین نقشه و پلان آن نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و آماده ساخت می باشد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات احداث این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان  فراهم شده است افزود: آنچه که باقی مانده هزینه احداث پایگاه مذکور است که آنهم با توجه به نتیجه چندین جلسه ای که با امام جمعه شهر بویین و خیرین حوزه سلامت در این شهر داشتیم قول مساعد داده شده که  اعتبار احداث پایگاه فوریت های پزشکی یویینر که چیزی حدود 700 الی 800 میلیون ریال است توسط مردم و خیرین این شهر تامین شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان بانه 4 مرکز فوریت های پزشکی وجود دارد که دو مرکز آن در شهر بانه، یکی در شهر کانی سور و دیگری در گردنه خان مستقر است که امیدواریم پس از احداث مرکز فوریت های پزشکی شهر بویین یک مرکز فوریت های پزشکی را در دهستان بوالحسن نیز با توجه به نیازی که این دهستان بواسطه یادمان دوران دفاع مقدس بوالحسن که سالانه میزبان ده ها  هزار زائر راهیان نور می باشد نیز احداث کنیم.



 



برچسب ها :

احداث پایگاه فوریت های پزشکی در بانهبخش ننوردشت سورینمنطقه نمونه گردشگریبانهمدیر شبکه بهداشت و درمان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی