یکشنبه 2 آبان 1395 / 07:37|کد خبر : 1978|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

بیش از 136 هزار نفر از مردم بانه دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند

بیش از 136 هزار نفر از مردم بانه دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند

رئیس مرکز بهداشت بانه گفت: در حال حاضر بیش از 136 هزار نفر از مردم بانه دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند.

مهندس علی شالباف صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت:از اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز بیش از 136 هزار نفر از مردم بانه با مراجعه به به پایگاه های سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت اقدام کرده اند بطوریکه امروز اطلاعات  136 هزار و 540 نفر از مردم  بانه در سامانه سیب ثبت شده است.

 وی افزود: هم اکنون 10 پایگاه سلامت در بانه آماده ثبت نام شهروندان بانه ای در سامانه سیب( سیستم یکپارچه بهداشت) هست که 4 پایگاه شهری و 6 پایگاه سلامت هم در حاشیه شهر این مهم را انجام می دهند.

شالباف، در تشریح این طرح گفت: ثبت نام الکترونیکی پرونده سلامت یکی از مهمترین برنامه های دولت  تدبیر و امید در حوزه سلامت است که در راستای اجرای برنامه های تحول نظام سلامت  و بیشتر با هدف اقدامات پیشگیرانه در حال اجراء است.

رئیس مرکز بهداشت بانه گفت: وزارت بهداشت
اکنون برای تمام گروهای سنی برنامه تدوین شده دارد که سامانه یکپارچه بهداشتی به نام «سیب» نیز به همین دلیل راه اندازی و فعال شده و همه  نیروهای مجری این سامانه نیز آموزش های لازم را دیده اند.

وی با بیان اینکه می بایست تا پایان سالجاری برای 90 درصد از مردم بانه  پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شود تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی های خوب و تلاش شبانه روزی همه همکاران ما در مرکز  و شبکه بهداشت و درمان بانه که در این حوزه صورت گرفته، علی رغم اینکه هنوز  بیش از 5 ماه تا پایان سال فرصت باقی مانده بیش از 93 درصد از جمعیت بانه دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند که این آمار بالاتر از استاندارد کشوری ابلاغ شده برای تشکیل این پرونده الکترونیکی است.

شالباف با اشاره به اینکه امروزه شیوع بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون، انواع سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی در بین آحاد جامعه بیداد می کند بر ضرورت تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت تاکید کرد و گفت: فرد با مرجعه به نزدیکترین پایگاه محل سکونت خود و انجام یک سری آزمایشات ساده که رایگان هم می باشد می تواند از بیماری های مزمنی همچون دیابت و فشر خون بالا که اکثریت افراد جامعه امروزی را تهدید می کند باخبر شوند.

رئیس مرکز بهداشت بانه، تسریع در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین جلوگیری از اقدامات تکراری، را از دیگر مزایای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برشمرد و گفت: چنانچه فردی که دارای پرونده سلامت بوده و در سفر به شهرهای دیگر به هر دلیل نیاز به پزشک پیدا کند،  پزشکان همان شهر با مراجعه به سامانه سیب از سوابق بیمار مطلع شده و بدون انجام اقدامات تکراری و آزمایشات بی مورد  که صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه ها  برای فرد بیمار و پرسنل درمان به همراه دارد به مداوای او می پردازند.


 


 



برچسب ها :

پرونده الکترونیک سلامتبانهبیماری های غیر واگیرپایگاه سلامتدیابتفشار خون بالاسرطانبیماری های قلبیسامانه سیبطرح تحول نظام سلامت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی