یکشنبه 2 آبان 1395 / 16:01|کد خبر : 1981|گروه : اجتماعي

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

بیش از 3900 هکتار از اراضی بانه زیر کشت پاییزه رفت

بیش از 3900 هکتار از اراضی بانه زیر کشت پاییزه رفت

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: از ابتدای مهر تا به امروز بیش از 3900 هکتار از اراضی زراعی بانه زیر کشت پاییزه محصولات گندم و جو رفته است.

جعفر قادرزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع گفت: از ابتدای سال زراعی جدید ( اول مهر ) تا به امروز بالغ بر سه هزار و 900 هکتار از اراضی زراعی شهرستان بانه زیر کشت گندم و جو پاییزه رفته است.
 

وی با بیان اینکه محصولات گندم و جو در شهرستان بانه بیشتر بصورت پاییزه کشت می شود افزود: از این میزان، سه هزار هکتار گندم دیم، 210 هکتار گندم آبی و 700 هکتار هم جو دیم است.
 

قادرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز فصل کشت پاییزه در بانه به پایان نرسیده، نمی‌توان این میزان سطح زیر کشت را آمار نهایی اعلام کرد و تا یک ماه دیگر مجموع سطح زیرکشت شهرستان  قابل محاسبه است.

رئیس جهاد کشاورزی بانه همچنین به مقدار بذر توزیع شده در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت:تا کنون 200 تن بذر گواهی شده گندم توزیع شده که از این مقدار، 40 تن آن آبی و 160 تن هم بذر گواهی شده مربوط به گندم دیم است.

قادرزاده از توزیع 211 تن بذر بوجاری شده گندم در بین کشاورزان بانه ای نیز خبر داد و گفت:  این میزان بذربوجاری شده  در مراکز بوجاری شهرستان تهیه و در اختیار گندمکاران بانه ای قرار گرفته است.

وی در  ادامه سخنان خود به یکی از طرح های مکانیزاسیون کشاورزی در اراضی زراعی بانه هم  اشاره کرد و گفت: استفاده از سیستم خاک ورزی کشاورزی یکی از روش های بهره گیری از سیستم های نوین کشاورزی است که جهاد کشاورزی بانه امسال در 130 هکتار از اراضی زراعی بانه توانسته این طرح را انجام دهد.

مهندس قادرزاده کاهش تبخیر سطحی خاک، حفظ رطوبت خاک، افزایش بهره بری از آب، کاهش میزان مصرف آب به میزان750 متر مکعب در هر هکتار، افزایش حاصل خیزی خاک، کاهش تردد ماشین آلات و درنتیجه کاهش مصرف سوخت به میزان 46 لیتر در هر هکتار را از جمله مزایای این سیستم برشمرد.



برچسب ها :

کشت پاییزهبانهکشاورزیگندم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی