دوشنبه 3 آبان 1395 / 10:04|کد خبر : 1982|گروه : اجتماعي

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه:

65 درصد تصادفات فوتی در بانه مربوط به عابرین پیاده است

65 درصد تصادفات فوتی در بانه مربوط به عابرین پیاده است

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه گفت: از ابتدای سال تا کنون 65 درصد از تصادف های فوتی شهرستان بانه مربوط به عابرین پیاده بوده است.

سرهنگ اسدالله دالوند صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت شهرستان بانه مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت می باشد.

 وی افزود: از ابتدای سال تا کنون  65 درصد از تصادف های فوتی شهرستان بانه مربوط به عابرین پیاده بوده و 35 درصد دیگر  هم مربوط به راکبین موتورسیکلت می باشد.


سرهنگ دالوند با بیان اینکه طبق قانون سهم عابرین پیاده نیز در تصادفات رانندگی نیز لحاظ می شود در این خصوص گفت: با توجه به مقرراتی که پلیس راهور مربوط به عابرین پیاده در نظر گرفته است آنها هم بایستی هنگام عبور از خیابان های اصلی قانون را رعایت کرده و حین عبور، از گذرگاه های خط کشی شده عبور کنند که  در غیر اینصورت به هنگام وقوع تصادف سهم آنها در سانحه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهور لحاظ و با درج در پرونده به مقامات قضایی منعکس می شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی  شهرستان بانه همچنین به اقدامات پلیس راهور این شهرستان با همکاری شهرداری بانه نسبت به  ایمن سازی میادین اصلی شهر، تقاطع ها و معابر پیاده در راستای کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میادین اصلی شهر مانند میدان جهاد، میدان پانزده خرداد و همچنین میدان ساعت دارای خط کشی عابر پیاده می باشد  و لذا  شهروندان هنگام تردد در این میادین می بایست از خط کشی های مخصوص عابرین پیاده عبور کنند و در تقاطع های مجهز به چراغ قرمز نیز از این نقاط عبور و مرور کنند .

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موتور سواران نیز گفت: با توجه به اینکه پس از عابرین پیاده بیشترین تصادف منجر به فوت در شهرستان بانه مربوط به راکبین موتور سیکلت می باشد لذا، این عزیزان نیز بایستی برای حفظ جان خود و سایر شهروندان  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی  استفاده از کلاه ایمنی را به عنوان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه های ایمن سازی موتور سواران و هم چنین یکی از ابتدایی ترین و بهترین راه ها برای تامین و صیانت از حیات انسان ها در عرصه حمل و نقل با این وسیله نقلیه دانست و به ضرورت استفاده از کلاه ایمنی در مورد راکبین موتور سیکلت تاکید کرد.

به گفته  دالوند، شتاب، سبقت از سمت راست، تغییر مسیرهای ناگهانی و رعایت نکردن فاصله با وسایل نقلیه و انجام حرکات مارپیچ و نمایشی  از تخلف های موتورسیکلت سواران است که منجربه حوادث تلخ می شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه با بیان اینکه موتورسیکلت فاقد هرگونه سیستم محافظت کننده در هنگام تصادف است و با توجه به سرعت بالایی هم که دارد به هنگام تصادف صدمه های جبران ناپذیری به نقاط حساس بدن به ویژه سر و صورت وارد می شود خاطرنشان کرد، لذا موتورسواران بایستی هنگام استفاده از این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی و لباس های مناسب استفاده کنند  و تا حد ممکن نیز از سوار کردن افراد دیگر به ترک خود پرهیز نمایند و چنانچه به هر دلیلی ناگزیر از سوار کردن افراد شدند بایستی از ترک بند برای موتورهای خود استفاده کنند.

 
دالوند اضافه کرد: این وسیله نقلیه که در اصل می تواند وسیله نقلیه مفیدی باشد با وجود رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند، تبدیل به وسیله مضری برای شهروندان شده است.

وی بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و هم چنین برقراری تعامل شایسته و مطلوب بین پلیس و مردم می تواند عوامل مهمی برای کاهش تخلف های رانندگی باشد و از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی بانه  در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از طریق آموزش به اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی  از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

 

 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی