دوشنبه 3 آبان 1395 / 17:10|کد خبر : 1984|گروه : فرهنگي

نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستان بانه برگزار شد

نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستان بانه برگزار شد

صبح امروزنوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستان بانه،همزمان با مدارس سراسر کشور در یکصد آموزشگاه این شهرستان و با مشارکت 20 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان بانه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر ، مراسم نمادین نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستان بانه، صبح امروز  با حضور مدیر آموزش و پرورش ، معاونین پرورشی و تعدادی از مسئولین محلی این شهرستان، در  دبستان پسرانه هیئت امنایی سید جمال الدین اسدآبادی برگزار شد .

رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه در ابتدای این مراسم ، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمان و اولیا و همچنین خود دانش آموزان برای فراهم نمودن برگزاری چنین مراسمی که زمینه ساز تعلیم و تربیت بیشتر دانش آموزان است ، افزود : شوراهای دانش آموزی فرصتی برای ورود دانش آموزان به صحنه های اجتماعی و زمینه ساز مشارکت های بعدی در زندگی اجتماعی و تعیین سرنوشت خویش و جامعه ی خویش است .

خضری اهمیت شورا در کار آموزش و پرورش را این گونه بیان کرد که تمام تصمیم گیری های مهم در این حوزه به صورت شورا اتخاذ می شود و به شوراهای مختلف از جمله شورای آموزش و پرورش ، شورای معلمان و دبیران ، شورای مالی ، انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش آموزی اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد شوراهای دانش آموزی باکمک به اولیای مدرسه در اداره مدارس و تصمیم گیری های مهم جهت رفع مشکلات ، راه رسیدن به موفقیت های بیشتر را هموارتر کنند 

   در این مراسم حجت الاسلام منتظری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیز طی سخنانی اظهار داشت : یکی از راه های رسیدن به توسعه ی همه جانبه در هر جامعه ای ، میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود می باشد .

منتظری همچنین شوراهای دانش آموزی را پلی به سوی موفقیت و ورود به سایر صحنه های سیاسی و اجتماعی دانش آموزان بیان کرد و به دانش آموزان توصیه نمود تا در امور مهم اجتماعی با دیگران و بزرگان مشورت نمایند .

 این انتخابات در تعداد 100 واحد آموزشی با مشارکت 20 هزار نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه برگزار شد که از میان آنان 500 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای دانش آموزی مدارس انتخاب و از میان رؤسای شوراهای دانش آموزی مدارس متوسطه اول و دوم ، 6 نفر با رأی گیری اعضای شورا به عنوان اعضای مجمع شوراهای دانش آموزی شهرستان انتخاب و رییس این مجمع هم در نهایت به عنوان مشاور مدیر آموزش و پرورش در امور مدارس ، انتخاب خواهد شد.

در پایان این مراسم ، با حضور مسئولین ، دانش آموزان به پای صندوق های رأی  رفتند و با انداختن رأی خود به صندوق ها  در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت نمودند .

گفتنی است گلباران تمثال مبارک امام راحل (ره)، اجرای سرود دسته جمعی و قرائت مقاله توسط دانش آموزان، از دیگر برنامه های این مراسم بود .

 



برچسب ها :

انتخابات شوراهای دانش آموزیبانهشورا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی