سه شنبه 4 آبان 1395 / 10:13|کد خبر : 1990|گروه : سياسي

سفیر ترکیه در تهران احضار شد

سفیر ترکیه در تهران احضار شد

بهرام قاسمی در نشست خبری روز دوشنبه نسبت به ادعای مقامات ترکیه نسبت به موصل و مشارکت در عملیات آزاد سازی آن واکنش نشان داد.

به گزارش آرباباخبر به نقل از خبرگزاری دولت، سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص، گفت: هر دولتی که با تروریسم می تواند، باید با تروریسم مقابله کند، قطعا کار درستی انجام می دهد ولی به هیچ وجه قابل قبول نیست که به بهانه مبارزه با تروریسم، حاکمیت دولت های دیگر را نقض کنیم و بدون اجازه دولت مرکزی به صورت یکجانبه وارد عمل شویم.


قاسمی تصریح کرد: هر گونه مشارکت باید با هماهنگی و مجوز دولت مرکزی باشد و هر چه دولت مرکزی بپذیرد، می تواند مورد احترام سایر دولت ها و ملت ها قرار بگیرد.


وی در پاسخ به سوال دیگری در همین خصوص افزود: نگاه ما در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی عراق مشخص است و بارها بیان شده است که موصل بخش مهمی از خاک عراق است.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: موصل مدتهاست که مورد تاخت و تاز تروریست های تکفیری داعش قرار گرفته و امیدواریم با درایت و جدیتی که دولت و ملت عراق دارند، عملیات پاکسازی موصل انجام شود و این بحث خیلی طولانی نشود.


قاسمی تصریح کرد: دیگرانی که به هر دلیل علاقمند هستند در مبارزه با ترورسم در داخل عراق مشارکت داشته باشند یک راه بیشتر ندارند و آن تفاهم، گفت و گو و رسیدن به راهکار مشخص با دولت عراق است. هیچ کشوری حق ندارد بدون مجوز و همکاری دولت حاکم در عراق در مسائل آن حضور داشته باشد.


وی گفت: اگر بنا باشد این وضعیت باب شود، بدعت خطرناکی است و ممکن است گریبانگیر آنهایی شود که امروز این امر را رعایت نمی کنند.


احضار سفر ترکیه در تهران
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره احضار سفیر ترکیه در تهران گفت: هفته گذشته سفیر محترم ترکیه به طور مفصل در وزارت امور خارجه حاضر بوده و پیرامون مسائل زیادی در روابط دو جانبه، مسائل سوریه، عراق و خلیج فارس با وی صحبت و سوالاتی مطرح شد.


قاسمی افزود: سفیر ترکیه هم تا حدی که می توانستند، پاسخگو بودند و مطالبی که اشراف کافی نداشتند را به آنکارا منتقل کردند تا جواب بیاورند.


وی ادامه داد: با توجه به نوع روابط و همسایگی با ترکیه، چه در تهران و چه در آنکارا، بین سفارت ما و مقامات ترکیه تماس های زیادی داریم و هیئت هایی مبادله می شود.



برچسب ها :

احضار سفیر ترکیه در تهرانموصلتروریسموزارت امور خارجه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی