سه شنبه 4 آبان 1395 / 10:44|کد خبر : 1991|گروه : اقتصادي

کردستان محروم بود و محروم‌ هم ماند

کردستان محروم بود و محروم‌ هم ماند

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه کردستان جزء استان‌های محروم است و توجه به این استان‌ها در برنامه پنجم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است اما عملکرد دولت به ویژه در یکی دو سال اخیر نشان می‌دهد که نه تنها در بحث تخصیص اعتبارات بلکه هیچ اقدام جدی در این استان صورت نگرفته است.

به گزارش آرباباخبر، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کردستان در بسیاری از شاخس‌های توسعه‌ای نه تنها از میانگین کشوری پایین‌تر است بلکه در ردیف‌ استان‌های آخر کشور قرار دارد.

 

وی با بیان ایکه در زمینه عمرانی استان کردستان عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد و نیاز به توجه و اختصاص اعتبارات ویژه‌تر از سوی مسوولان دارد، اظهار کرد: وضعیت عمرانی در کرستان یک مشکل حاد شده است و از نظر راه روستایی و برخی موارد مشکلات جدی در این استان وجود دارد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نبود اعتبارات کافی در زمینه احداث راه‌های اصلی و بزرگراهی را یادآوری کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبار در استان کاملا راکد و عملا روند اجرای پروژه ماه‌هاست، که تعطیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار نبود اعتبارت در حوزه راه‌ها و تعطیل شدن برخی از پروژه‌ها، وضعیت فضاهای آموزشی نیز چندان تعریفی ندارد و ساختمان‌های آموزشی مستهلک و دانشگاه و خوابگاه‌ها نیازمند بازسازی جدی دارد.

 

وی نبود اعتبارات کافی برای اجرای پروژه‌ها را از مشکلات جدی در استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون کل تخصیص اعتبار به بخش عمران 5 درصد بوده که متاسفانه نتوانسته هیچ کمکی به توسعه این بخش و برون رفت از مشکلات آن نکرده است.

 

طلب 12هزار میلیارد تومانی پیمانکاران از دولت

 

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس شوراری اسلامی، حجم بالای بیکاری و بدهی 12 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران مشکلات جدی را در این حوزه به وجود آورده است.

 

وی گفت: عدم پرداخت مطالبات، توان مالی شرکت‌ها و پیمانکاران را به شدت کاهش داده و این منجر به افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کردستان از نظر درآمد سرانه استان بیست و نهم کشور است، گفت: در بحث ارزش افزوده کارهای عمرانی و جاده‌های روستایی باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

 

علوی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کردستان جزء استان‌های محروم است و توجه به این استان‌ها در برنامه پنجم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است اما عملکرد دولت به ویژه در یکی دو سال اخیر نشان می‌دهد که نه تنها در بحث تخصیص اعتبارات بلکه هیچ اقدام جدی در این استان صورت نگرفته است.

 

وی در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری و اختصاص اعتبار ویژه به این استان‌ها را نیاز ضروری برای رسیدن به میانگین کشوری دانست و افزود: دولت یازدهم نه تنها مشوقی برای سرمایه‌گذاران در نظر نگرفته است، بلکه اعتبارات مورد نیاز را به کردستان اختصاص نداده است.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی