چهارشنبه 5 آبان 1395 / 12:01|کد خبر : 1993|گروه : سياسي

در هفت ماهه نخست امسال؛

قریب به 11 میلیون دلار صادرات ازمرز سیران بند بانه صورت گرفته است

قریب به 11 میلیون دلار صادرات ازمرز سیران بند بانه صورت گرفته است

سرپرست اداره گمرک شهرستان بانه از صادرات 10 میلیون و 974 هزار دلاری کالا از مرز سیران بند این شهرستان طی هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

سعید سنجابی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه امسال، حدود  58 هزار تن کالا به ارزش ده  میلیون و 974 هزار و 668 دلار از مرز سیران بند بانه صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است که این میزان رشد رقم قابل توجهی است.


سنجابی همچنین  با اشاره به  افتتاح سامانه جامع الکترونیکی در گمرگ سیران بند بانه طی  تابستان گذشته این موضوع  را به عنوان یکی از امتیازات مثبت در گمرک سیران بند عنوان کرد و گفت: با افتتاح این سامانه در مرز سیرانبند، تجار و بازرگانان با ارتباط مستقیم با گمرکات سراسر کشور، فعالیت گمرکی خود را به صورت خود اظهاری انجام می دهند که تحولی بزرگ در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تسریع در  رویه ها و فعالیت های گمرکی ایجاد کرده است که در میزان رشد صادرات امسال نیز بی تاثیر نبوده است.

سرپرست اداره گمرک شهرستان بانه عمده کالاهای صادر شده از گمرک سیران بند را مصالح ساختمانی، محصولات  معدنی ، مصنوعات پلاستیکی ، کفش و شیشه عنوان و خاطرنشان کرد که، این کالاها عمدتا به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر می شود.

وی گفت: در حال حاضر 10 پیله ور بومی بصورت فعال در امر صادرات از مرز سیران بند بانه مشغول فعالیت هستند  که گشترش فعایت این بازرگانان و پیله وران در مرز سیران بند  باعث رونق اقتصادی منطقه، خوشحالی مردم و ارتقای وضع معیشت مرزنشینان و همچنین افزایش و توسعه صادرات در این مرز می شود.



 



برچسب ها :

صادراتگنرک بانهمرز سیران بندرونق اقتصادی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی