چهارشنبه 12 آبان 1395 / 16:44|کد خبر : 2012|گروه : سياسي

گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های شهرداری بانه طی سال 95، در گفت و گو با شهردار بانه

گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های شهرداری بانه طی سال 95، در گفت و گو با شهردار بانه

شهردار بانه در خصوص آخرین وضعیت پروژه های شهرداری این شهرگفت : پروژه هایی که توسط شهرداری بانه برای سال 95 تعریف شده بود یا به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است.

بابک رستم پور امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل عمرانی رو به اتمام است خوشبختانه بسیاری از پروژه هایی را که برای سال 95 از سوی شهرداری بانه تعریف کرده بودیم در حال حاضر یا به اتمام رسیده و یا در حال تکمیل شدن و اتمام است.
 

مهمترین اقدامات عمرانی شهرداری بانه در 8 ماهه نخست سال 95:

الف: احداث و احیای لکه های فضای سبز به مساحت 7 هکتار در بانه:

شهردار بانه، احداث و احیای لکه های فضای سبز در سطح این شهر را از جمله اقدامات مورد نیاز در راستای ارتقای فضای سبز و بهبود مبلمان شهری بانه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که مبلمان شهری و زیبا سازی فضای شهر از جمله وظایف ذاتی شهرداری ها بوده و با توجه به ضرورتی که در این حوزه احساس می شد، شهرداری بانه توانست طی سالجاری 7 هکتار از محیط این شهر در نقاط مختلف شهر بانه را  در قالب  8 پارک و بوستان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان احداث کند.


ب: بهسازی معابر شهری بانه:

رستم پور در ادامه سخنان خود در زمینه پروژه های عمرانی شهرداری بانه در سال 95 به بهسازی معابر شهری در قالب آسفالت خیابان ها ، پیاده روسازی و هدایت آبهای سطحی هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز شهرداری بانه اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه کرده است.

شهردار بانه، احداث خیابان 14 متری سپیده و آسفالت معابر بالای 12 متر محلات گلستان ، آسفالت 22 متری احمد آباد، بازگشایی و احداث بخشی از بدنه جاده 32 متری کاروانیان را از جمله این اقدامات برشمرد.

ج: احداث  بلوار 54 متری موسوم به مخلص:

رستم پور همچنین به احداث بلوار و خیابان موضوع طرح مصوب گذربندی محلات الحاقی 433 هکتاری شامل 1200 متر خیابان و همچنین احداث بلوار 54 متری موسوم به مخلص در قالب پروژه های عمرانی شهرداری بانه در سال 95 هم اشاراتی کرد و گفت: داشتن طولی معادل 12 هزار متر و عرضی حدود 11 متر در دو لاین سواره و همچنین  دارا بودن پیاده رو و فضای سبز از مهمترین مشخصات بلوار موسوم به مخلص است.


پروژه های در حال تکمیل شهرداری بانه:

الف: بلوار 54 متری موسوم به مخلص با 60 درصد پیشرفت فیزیکی:

شهردار بانه با بیان اینکه بلوار مخلص در حال حاضر از  پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است گفت:این بلوار در حال حاضرآماده آسفالت می باشد که به محض مساعد بودن شرایط جوی عملیات آسفالت این بلوار شروع و کار تکمیل این بلوار نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این بلوار، کمربندی بلوار مهارت به جاده سردشت را وصل می کند افزود: تا قبل از احداث این بلوار، بلوار مهارت که بعنوان شاهرگ اتصال مرکز شهر بانه به منطقه غربی این شهرستان بود با بن بست مواجه بود که در آینده نزدیک با افتتاح و بهره براری از این بلوار، رینگ ارتباطی مرکز شهر با غرب این شهرستان بدون ترافیک تکمیل می گردد.

ب: پل کوی فرهنگیان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی:

رستم پور احداث پل کوی فرهنگیان بانه را نیز یکی دیگر از پروژه های در حال اتمام شهرداری بانه برشمرد و خاطرنشان کرد که پروژه مذکور ، با 75 درصد پیشرفت فیزیکی امید است که تا یک ماه آینده به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

شهردار بانه، عمده ترین هدف از اجرای این پروژه توسط شهرداری را کاهش بار ترافیکی ورودی به پل 15 خرداد عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پل، سیستم ترافیک از مرکز شهر بانه به سمت بلوار سقز هدایت خواهد شد.

همکاری و تعامل شهرداری بانه با ادارات و نهادهای سطح شهر:


بابک رستم پور با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد نیمه دولتی در کشور محسوب می شود افزود: شهرداری بانه انسجام و همدلی خاصی با نهادها و ارگان های دولتی سطح این شهر دارد بطوریکه این تعامل و انسجام را در عمل نیز ثابت کرده است.

وی، به تعامل با ادارات این شهر در سالجاری بویژه با اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز اشاراتی کرد و گفت:  آسفالت بیش از 9 هزار مترمربع از محوطه مراکز آموزشی این شهر در مدارس اندیشه نو، دبستان دخترانه شهید بهاری، مدرسه استثنایی تربیت و دبیرستان کاردانش از جمله این همکاری هاست که بنا به درخواست مدیریت آموزش و پرورش بانه و مدیران مدارس مذکور از طرف شهرداری صورت گرفته است.


شهردار بانه تعامل شهرداری این شهر با سایر ادارات سطح شهر مانند سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان بانه را نیز در حد مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد که شهرداری بانه در حد توان به این تعامل و همکاری ها با همه ادارات و نهاداهای دولتی و مردم نهاد ادامه خواهد داد.

بابک رستم پور همچنین آسفالت بیش از دو و نیم کیلومتر از جاده سیران بند بانه به منظور، تسریع در تکمیل زیرساخت های مرز سیران بند و تسهیل در بازگشایی این مرز رسمی را از اقدامات شهرداری بانه در طول سال جاری برشمرد و گفت: برای آسفالت این میزان از مسیر جاده سیران بند حدود 4 هزار تن آسفالت مصرف شده است.
 
پروژه ها و اقدامات زیست محیطی شهرداری بانه در سال 95:

رستم پور احداث و بهره برداری از کارخانه بازیافت بانه در سالجاری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی را از مهمترین اقدامات زیست محیطی شهرداری بانه طی سالجاری عنوان کرد و گفت:
کارخانه مذکور پنجمین مرحله در راستای اجرای مراحل هفت گانه مدیریت پسماند از طرف شهرداری بانه بود که با صرف اعتباری نزدیک به دو میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 وی به بحث تفکیک از مبداء زباله ها توسط شهرداری بانه در این شهر هم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر پس از گذشت یکسال از شروع این طرح کلیه محدوده قانونی سطح شهر بانه تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبداء قرار گرفته است.

شهردار بانه، آموزش خانه به خانه، تجهیز ماشین آلات حمل پسماند به تعداد 6 دستگاه خودرو شامل نیسان وانت و خودروی حمل زباله و همچنین تهیه پلاستیک های مخصوص زباله های تر و خشک را از مهمترین اقدامات شهرداری بانه در راستای اقدامات زیست محیطی این نهاد طی سالجاری برشمرد.

 
فعالیت های ترافیکی شهرداری بانه به منظور سهولت در تردد و عبور و مرور شهری:

وی با بیان اینکه شهرداری بانه یکی از اعضای ثابت و تاثیر گذار شورای ترافیک این شهرمی باشد خاطر نشان کرد که،  شهرداری در راستای وظایف ذاتی خود در این حوزه و تحقق بخشیدن به مصوبات شورای ترافیک شهرستان بانه نیز توانسته  با اصلاح هندسی 7 نقطه از نقاط حادثه خیز شهرستان بانه به وظیفه ذاتی خود در این حوزه نیز به خوبی عمل کند.


رستم پور، اصلاح هندسی در چهار راه درمانگاه، تقاطع پل شهید رجایی، سه راه سوغانان، چهار راه سازمان آب، میدان هنر، سه راه اوقاف و سه راهی بلوار مرزبانان به بلوار بابوس را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: شهرداری بانه برای اصلاح هندسی این هفت نفطه از شهر بانه مبلغ 150 میلیون تومان هزینه کرده است.


اقدامات فرهنگی شهرداری بانه در طول سال 95:

رستم پور شهردار بانه، اقدامات فرهنگی انجام شده توسط شهرداری این شهر در 8 ماهه نخست امسال را از دو بعد زیر ساخت ها و فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: مجموعه اقدامات فرهنگی شهرداری بانه در حوزه کارهای فرهنگی در دو بعد زیر ساخت و فعالیت های فرهنگی قابل تامل و بررسی است.


الف: اقدامات فرهنگی به لحاظ زیرساخت ها:

وی، تجهیز نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه به مبلغ 300 میلیون ریال و همچنین شروع عملیات اجرایی موزه و فرهنگسرا با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان و همچنین راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاریردی بانه و پذیرش دانشجو در این دانشگاه را از جمله اقدامات فرهنگی شهرداری بانه در حوزه زیر ساخت ها برشمرد.

ب: فعالیت های فرهنگی شهرداری بانه در سال 95:

وی ارتقای شاخص های فرهنگی را نیز یکی دیگر از رسالت های شورای اسلامی و شهرداری بانه برشمرد و خاطرنشان کرد که شورای اسلامی و شهرداری بانه امسال توانست در  راستای ارتقای شاخص های فرهنگی بانه اقدامات مناسب و در خوری را به مرحله اجرا در بیاورد که برگزاری نخستین جایزه ادبی دکتر ابراهیم خان یونسی، جشنواره فیلم منطقه ای ژیار، حمایت مالی از انجمن نابینایان بانه در برگزاری جشنواره موسیقی نابینایان کشور به میزبانی بانه و همچنین حمایت از سایر انجمن های ادبی، فرهنگی ، هنری و تئاتر بانه را از دیگر فعالیت های فرهنگی شورا و شهرداری بانه در سالجاری ذکر کرد.

پروژه های ورزشی شهرداری بانه:

رستم پور، اتمام و بهره برداری از سالن ورزشی چند منظوره با اعتباری بالغ بر 880 میلیون ریال، احداث سالن ورزشی بانوان با همکاری بخش خصوصی با صرف اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیون ریال، تاسیس باشگاه ورزشی فرهنگی این شهر را از جمله پروژه های شهرداری  بانه در راستای افزایش سرانه های ورزشی در این شهر طی سالجاری عنوان کرد.


شهردار بانه همچنین، حمایت مالی و معنوی از هیئت های ورزشی مختلف در بانه و اعزام آنها به مسابقات استانی و کشوری ، تامین هزینه های جاری مسابقات برخی از رشته های ورزشی و دست آخر تجهیز برخی از پارک های محله ای در بانه به زمین های ورزشی را از دیگر اقدامات شهرداری بانه دراین شهرستان ذکر کرد.
 

اقدامات شهرداری بانه در حوزه سرمایه گذاری و جلب مشارکت های بخش خصوصی:

وی گفت: اتمام پروژه مشارکتی مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب درخشان، تحویل ساختمان اداری مجتمع تجاری بهشت بانه و عقد قرار داد با سرمایه گذار خارجی در خصوص ایجاد طرح گردشگری دکانان از مهمترین اقدامات شهرداری بانه در حوزه سرمایه گذاری و جلب مشارکت های بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی طی سالجاری بوده است.

نصب المان های متعدد در نقاط مختلف شهر بانه توسط شهرداری:

رستم پور،همچنین به نصب المان های متعدد در سطح شهر بانه طی چند ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این المان ها که بیشتر به منظور
هویت بخشی به میادین سطح شهر صورت گرفته از دیگر اقدامات شهرداری بانه در طول سال 95 بوده است.


وی همکاری و حمایت مالی شهرداری بانه در نصب المان میدان هنر و تندیس سنجاب(سموره) را از جمله اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی و شهرداری این شهر در ظرف چند مدت اخیر عنوان کرد و گفت: چندین المان دیگر نیز به زودی در بانه رونمایی خواهند شد که شهرداری در تامین قسمتی از هزینه ساخت و یا احداث فنداسیون و یا محوطه سازی این المان ها با نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد این شهرهمکاری داشته است.



برچسب ها :

پروژه های شهرداری بانهبانهشهردار بانهپروژه های عمرانیجایزه دکتر ابراهیم خان یونسیجشنواره موسیقی نابینایان کشورجشنواره فیلم منطقه ای ژیاربانهشورای اسلامی بانه

نظرات کاربران :

علی صالحی [چهارشنبه 3 آذر 1395 | 21:19] پاسخ

سلام آقای شهردار نفرموددید واسه حاشیه کوی فرهنگیان در این مدت چه کار انجام داده اید به جرات می توانم بگویم
که محرومترین محله شهر هستش

محمد صدیقی [سه شنبه 19 بهمن 1395 | 22:09] پاسخ

جناب مهندس رستم پور
برای زحماتی که شما وشورای شهرستان در این مدت به سرانجام رساندید کمال تشکر را داریم
امید که مابقی نارسائئ ها را هم با برنامه ریزی و اولویت بندی حل کنید

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی