شنبه 15 آبان 1395 / 10:02|کد خبر : 2023|گروه : سياسي

حواشی سفر وزیر کشور به کُردستان؛

سفری با گلایه‌های تند نمایندگان و شائبه‌ سیاسی‌کاری

سفری با گلایه‌های تند نمایندگان و شائبه‌ سیاسی‌کاری

سفر وزیر کشور به کُردستان در حالی در ماه‌های پایانی عمر دولت روحانی انجام شد که با گلایه تند نمایندگان کُردستان و آنچه آنان کم کاری دولت خواندند، مواجه شد.

به گزارش آرباباخبر به نقل از نوای آبیدر، سفر رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم در حالی در ماه‌های پایانی کار دولت به کُردستان صورت گرفت که با حواشی و انتقادهای فراوانی همراه بود.

 

مهمترین و جنجالی‌ترین حاشیه این سفر، عدم همراهی نمایندگان مردم کُردستان در مجلس دهم با وزیر کشور بود که در نوع خود کم‌نظیر و البته پیام‌ها و تحلیل‌های متفاوتی را در داشت.

 

"منصور مرادی" رئیس مجمع نمایندگان کُردستان که از منتقدین سر رحمانی فضلی در ماه‌های پایانی دولت یازدهم صورت گرفت، می‌گوید: این سفر و سفر سایر وزرا در ماه‌ها اخیر و آینده به استان‌های مختلف کشور تنها با هدف تبلیغات انتخاباتی انجام می‌گیرد و این کاملا برای همه مشهود است.

 

وی افزوده که مجمع نمایندگان مردم کردستان از عدم تحقق وعده‌های دولت روحانی به مردم کردستان واقعا ناراحت و گله مند هستند.

 

"سید احسن علوی" نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم نیز در خصوص وزیر یک روزه وزیر کشور به کُردستان اظهار کرده که وزارت کشور در تهران قول همکاری و برگزاری جلساتی با مجمع نمایندگان استان کردستان داده بود که نه تنها هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است، بلکه آنها هیچ همراهی با نمایندگان مردم استان را ندارند.

 

علوی تصریح کرده که بی‌توجهی دولتمردان به دغدغه‌ها و مشکلات کردستان و دردهای بی‌درمان این استان محروم مایه تاسف است.

 

"سید مهدی فرشادان" دیگر نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حضور وزیر کشور در کُردستان، گفته: ما می‌خواستیم با این عدم همراهی، پیام روشن، واضح و سیاسی به دولت بدهیم که از روند و عملکرد موجود در کردستان گلایه داریم.

 

فرشادان افزوده که دولت در کردستان با نمایندگان مردم در مجلس تعامل ندارند و دستگاه‌های اجرایی نیز با خودمحوری، کارهایی انجام می‌دهند که موجب صدمه و آسیب به اعتماد مردم است.

 

گلایه‌های تند نمایندگان مردم کُردستان از حضور رحمانی فضلی در حالی بیان شده که خود دولتی‌ها حضور وزیر کشور در کُردستان را با هدف پیگیری روند توسعه استان بیان کرده و از روند رو به رشد کُردستان اظهار خرسندی کرده‌اند.

 

رحمانی فضلی، در جلسه مشترک شورای توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر خلاف نمایندگان، مجموعه گزارشات مسؤلان استانی را دلگرم کننده خواند و گفته که بیش از گزارش ها، مطالبه گری، انگیزه جدی و روحیه بالایی که دارید شما را مطرح می کند و انتظار می رود که به عنوان نمایندگان مردم با همین انگیزه عمل کنید.

 

در چند روز گذشته استاندار کُردستان از افزایش 2 هزار میلیارد تومانی پروژه‌های نیمه کاره کُردستان در دولت یازدهم خبر داده بود، که شاید تا حدودی موید سخنان نمایندگان کُردستان و بی توجهی دولت به کُردستان باشد.

 

عدم هماهنگی با خبرنگاران، جناحی و دسته بندی رسانه‌ها در سفرهای مسئولان کشوری به کُردستان نیز از دیگر حواشی جنجالی دولت در کُردستان است که در چنین حالتی نمایندگان دولت در کُردستان آنگونه که خود بخواهند وقایع را به مردم منعکس کرده و از حضور رسانه‌های منتقد و مردمی تاکنون به جلسات رسمی دولتی به دلیل واقعیت نگاری و شفاف سازی این رسانه‌ها، جلویگری شده است



برچسب ها :

گلایه های نمایندگان کردستانرحمانی فضلیوزیر کشورحواشی سفر وزیر کشور به کردستان

نظرات کاربران :

احمد [شنبه 15 آبان 1395 | 13:54] پاسخ

امدی جانت فدایم ولی حالا چرا

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی