شنبه 15 آبان 1395 / 14:57|کد خبر : 2025|گروه : فرهنگي

ثبت نام 24 نفر از بانه در آزمون سراسری قرآن و عترت

ثبت نام 24 نفر از بانه در آزمون سراسری قرآن و عترت

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بانه از ثبت نام 24 نفر از این شهرستان در آزمون سراسری قرآن و عترت امسال خبر داد.

علیرضا خوشبخت امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرستان بانه همزمان با سراسر کشور در روزهای 19 و 20 آبانماه امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در دو بخش مستقل برگزار می شود افزود: یک بخش آن ویژه کارکنان دولت اعم از کارمندان قراردادی، پیمانی و رسمی و بخش دوم آزمون سراسری برای عموم مردم است.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بانه خاطرنشان کرد که در مجموع 24 نفر از این شهرستان در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کرده اند که 4 نفرآنان از را کارمندان دولت تشکیل می دهند که در بخش ویژه کارکنان طی روز چهارشنبه 19 آبان ماه و 20 نفر دیگر نیز در روز بیستم همین ماه در محل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

خوشبخت تصریح کرد: آزمون سراسری عمومی قرآن و عترت در 18 رشته بوده که  شامل چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی هدف از برگزاری این آزمون سراسری را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن و عترت، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآنی و استاندارد سازی و جهت دهی به آموزش های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی شهرستان بانه ذکر کرد.


رئیس اداره ارشاد اسلامی بانه، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی بویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون برشمرد.

گفتنی است که علاوه بر شهرستان بانه آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرستان های سقز، کامیاران، دهگلان و سنندج نیز برگزار می شود.



برچسب ها :

آزمون سراسری قرآن و عترتبانهمراکز قرآتنیاداره ارشاد بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی