یکشنبه 16 آبان 1395 / 13:57|کد خبر : 2028|گروه : اجتماعي

190 قطعه پرونده زینتی تحویل اداره محیط زیست بانه شد + تصاویر

190 قطعه پرونده زینتی تحویل اداره محیط زیست بانه شد + تصاویر

هنگ مرزی شهرستان بانه که در اقدامی موفق به کشف و ضبط 190 قطعه پرنده زینتی در نوار مرز این شهرستان شده بود آنها را تحویل اداره محیط زیست شهرستان بانه داد.


محمد دلسوز میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر،  با اعلام این موضوع گفت: چند روز گذشته که هنگ مرزی شهرستان بانه در یکی از پاسگاه های مرزی خود موفق به کشف 190 قطعه پرنده زینتی شده بود، آنها را تحویل اداره محیط زیست بانه داد.

وی با بیان اینکه این پرنده ها از نوع طوطی کوتوله برزیلی می باشند افزود: بدلیل متواری شدن قاچاقچیان از صحنه و اینکه در حال حاضر پرندگان مذکور بدون صاحب می باشند، لذا 
اداره حفاظت از محیط زیست بانه با نظر مقام قضایی مراقبت و نگهداری از این پرندگان را برعهده گرفته است.

میرزایی همچنین از تلاش های هنگ مرزی شهرستان بانه در ممانعت از خروج این تعداد پرنده به خارج از  کشور نیز قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه پرندگان از نوع زینتی می باشند ممکن است با انتقال آنان به محیطی دیگر سلامت سایر گونه های جانوری آن منطقه را نیز م تهدید کرده و محیط زیست را آلوده کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه همچنین از دادگستری این شهرستان در تسریع رسیگی به پرونده مذکور و تعین تکلیف پرندگان هم صمیمانه تقدیر کرد و گفت: با رای دادگستری شهرستان بانه در حال حاضر اداره محیط زیست شهرستان بانه ذی نفع اصلی این پرندگان می باشد و تا تعیین تکلیف نهایی از سوی سازمان محیط زیست در اختیار این اداره خواهند بود.

 وی همچنین از سلامت پرندگان کشف شده نیز خبر داد و گفت: باهمکاری شبکه دامپزشکی این شهرستان بلافاصله پرندگان کشف شده توسط هنگ مرزی بانه مورد معاینه قرار گرفته و سلامت آنها از سوی کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان مورد تایید قرار گرفته و به باغ پرندگان بانه تحت نظر اداره حفاظت از محیط زیست بانه منتقل شدند.



 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی