سه شنبه 18 آبان 1395 / 00:20|کد خبر : 2033|گروه : اقتصادي

بیگلری:

ساز و کار مشخصی برای مهار کالاهای وارد شده از بازارچه های مرزی بانه تعریف شود

ساز و کار مشخصی برای مهار کالاهای وارد شده از بازارچه های مرزی بانه تعریف شود

بیگلری با بیان اینکه پلیس نباید کالاهایی را که قانونی و از طریق بازارچه های مرزی بانه وارد بازار می شوند مهار کند گفت: بایستی ساز و کار مشخصی برای برخورد با کالاهای وارد شده از مرز تعریف شود.


مهندس محسن بیگلری پیش از ظهر امروز در دیدار با فرمانده و جمعی از افسران ارشد نیروی انتظامی شهرستان بانه که در محل ستاد انتظامی این شهر صورت گرفت، از پلیس بعنوان حافظان امنیت، جان و ناموس مردم یاد کرد و گفت: اقدامات ارزنده پلیس در این حوزه ها قابل احترام و قدردانی است.

وی امنیت امروز را مرهون خون هزاران شهید دانست و گفت: امنیتی که امروز همه مردم ایران از آن بهره مند هستند در سایه خون جوانانی است که در حراست از مرزهای این کشور جان خود را در طبق اخلاص نهاده و از جان عزیزشان گذشتند.


بیگلری ضمن انتقاد از عملکرد برخی از مامورین پلیس در مهار کالاهای وارد شده از بازارچه های مرزی بانه پس از داخل شدن در بازار این شهر تصریح کرد: یا بایستی از اول مانع ورود این کالاها شد و یا اگر که وارد بازار شدند نباید آنها را مهار کرد و از این رو ضروری است که ساز و کار بخصوصی برای این موضوع تعریف شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه همه ما موظف به رعایت قانون هستیم گفت: اما در اینجا بایستی شرایط منطقه را نیز درک کنیم و بدانیم که مردم بانه از طریق همین بازارچه های مرزی امرار معاش می کنند و اگر دولت برای تامین امرار معاش همین مردم مرزنشین ورود یک سری اقلام را آزاد اعلام کرده نباید پس از ورود این کالاها از معابر قانونی در شهر آنها را بعنوان کالای قاچاق مصادره کرد.

وی همچنین سخنان فرمانده انتظامی شهرستان بانه مبنی بر عدم وجود پزشک در پزشکی قانونی این شهرستان را تایید کرد و گفت: اتفاقا این موضوع از جمله مشکلاتی است که بنده اخیرا در این باره به وزیر دادگستری تذکر داده ام و خواستار پی گیری و حل این مشکل از طریق وزارت دادگستری شده ام.

بیگلری ناچیز بودن حق الزحمه پزشکان شاغل در پزشک قانونی های کشور در مقایسه با پزشکان تحت پوشش نظام تحول سلامت را از دلایل عدم رغبت این پزشکان برای کار در مراکز پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: با توجه به سختی کار و مسائلی که پزشکان پزشکی قانونی درگیر آن هستند بایستی حقوق و مزایای آنها به مراتب بیشتر باشد که متاسفانه واقعیت امر بر خلاف این موضوع است.

 

نماینده مردم  سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: با علم به این ضرب المثل تا حد توان از گرفتن اعتبار برای تقویت پلیس و تجهیز آنان به امکانات روز دریع نخواهم کرد چرا هزینه برای پیشگیری از انواع جرایم و بزهکاری های اجتماعی که غالبا توسط پرسنل خدوم و زحمتکش  نیروی انتظامی صورت می گیرد نه تنها هزینه نیست بلکه در واقع  یک نوع صرفه جویی برای آینده محسوب می شود.

 



برچسب ها :

بیگلریبازارچه های مرزیبانهفرمانده انتظامی بانهپزشکی قانونینظام تحول سلامت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی