سه شنبه 18 آبان 1395 / 02:13|کد خبر : 2035|گروه : اجتماعي

نبود دبیرستان، شبکه فاضلاب و بیکاری جوانان از عمده ترین مشکلات کانی سور است

نبود دبیرستان، شبکه فاضلاب و بیکاری جوانان از عمده ترین مشکلات کانی سور است

امام جمعه کانی سور از نبود دبیرستان، شبکه فاضلاب و راه مناسب روستایی و بین شهری بعنوان عمده ترین مشکلات شهر کانی سور نام برد

شهر کانی سور دبیرستان ندارد:

امام جمعه شهر کانی سور در نشستی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات این شهر با حضور مهندس بیگلری و تعدادی از مسئولین و متنفذین محلی این بخش در بخشداری کانی سور برگزار شد،  به مشکلات و کمبودهای این شهر اشاره کرد و گفت: بخش نمشیر با 22 هزار نفر جمعیت و به مرکزیت شهر کانی سور از نعمت داشتن یک دبیرستان محروم است.

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت علم و دانش افزود: علم و دانش در دین مبین اسلام از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که خداوند متعال به کرات در قرآن کریم  مسلمانان را به فراگیری علم و دانش امر کرده است.

 

ماموستا ملا رئوف سعیدی با بیان اینکه زمین مورد نظر برای احداث دبیرستان از طرف چندین خیر اهداء شده است به ضرورت پی گیری برای احداث یک دبیرستان در شهر کانی سور تاکید کرد.


 فاضلاب کشی کانی سور مربوط به چند دهه قبل است

وی با اشاره به ناکار آمد بودن شبکه فاضلاب کانی سور گفت: شبکه فاضلابی که هم اکنون در این شهر وجود دارد متعلق به زمانی است که کانی سور 40 خانوار بود و این در حالیست که  امروز این شهر بیش از 300 خانوار می باشد که این شبکه قدیمی، جوابگوی نیازهای شهر کانی سور با این تعداد جمعیت نیست.

امام جمعه کانی سور، نبود شبکه فاضلاب در این شهر را یک تهدید زیست محیطی و بهداشتی  برای مردم این شهر دانست و گفت: اگر فکری برای این وضعیت اندیشیده نشود در آینده نه چندان دور سلامت شهروندان کانی سور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

بسیاری از جوانان کانی سور بیکار هستند:

ماموستا ملا رئوف سعیدی، از بیکاری مردم شهر کانی سور بویژه قشر جوان این شهر نیز بعنوان یکی از مهمترین دغدغه ها در کانی سور نام برد و گفت:امروز در بخش نمشیر بازارچه موقت مرزی"گله سوره" فعال است که تنها منبع در آمد مردم این بخش می باشد و با توجه به اینکه این بازارچه می تواند منبع درآمد و اشتغالی برای مردم و جوانان شهر کانی سور نیز باشد متاسفانه ما از این مزیت محروم هستیم.

وی گفت: به همین منظور دیداری با معاون سیاسی استاندار کردستان در سنندج ترتیب دادیم که ایشان در جلسه سنندج به ما گفتند به شرط اینکه شهر کانی سور زیر 20 کیلومتر با ازارچه فاصله داشته باشد می توانید از این طرح استفاده کنید که طبق گفته ایشان نه تنها کانی سور بلکه چندین روستای دیگر هم می توانند از طریق بازارچه گله سوره ارتزاق کنند که متاسفانه علی رغم گذشت بیش ازچند ماه از این وعده هنوز اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.


ماموستا سعیدی همچنین به وضعیت نامطلوب جاده بین شهری بانه به کانی سور نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این جاده مسیر ارتباطی استان های آذربایجان غربی و کردستان بهم می باشد می طلبد که بیشتر مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

امام جمعه شهر کانی سور خاطرنشان کرد که ، علی رغم پی گیری های متعددی که در این خصوص انجام گرفته متاسفانه اقدام چشمگیری توسط مسئولین در این خصوص انجام نگرفته است
.
 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی