سه شنبه 18 آبان 1395 / 15:00|کد خبر : 2039|گروه : سياسي

شهردار بانه:

قرائت متفاوت از درآمد های شهرداری بانه، موجب ناهمگونی در واریز سهم نیم درصد است

قرائت متفاوت از درآمد های شهرداری بانه، موجب ناهمگونی در واریز سهم نیم درصد است

شهردار بانه گفت: قرائت متفاوت از درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری بانه، موجب ناهمگونی در واریز سهم نیم درصدی ماهانه این نهاد به کتابخانه های عمومی این شهر است.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بابک رستم پور شهردار بانه امروز در دومین نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهر که در محل کتابخانه نبی اکرم(ص) بانه برگزار شد، در تبیین اذهان عمومی نسبت به عدم واریز سهم نیم درصد شهرداری بانه از محل در آمدهای ماهانه خود به حساب کتابخانه های عمومی این شهر گفت: قرائت متفاوت از درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری بانه، موجب ناهمگونی در واریز سهم نیم درصدی ماهانه این نهاد به کتابخانه های عمومی شهرستان بانه است.

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: برخی از درآمدهای شهرداری بانه از جمله درآمد کارخانه آسفالت و کارخانه سنگ شکن این شهرستان که زیر نظر شهرداری بانه است به حساب شهرداری واریز نمی شود و به همین دلیل این درآمدها جزء درآمدهای غیر نقدی شهرداری بانه محسوب می شود.

 شهردار بانه در ادامه تصریح کرد: و این در حالی است که در احتساب سهم نیم درصد در آمدهای ماهیانه شهرداری بانه، درآمدهای حاصله از این دو محل نیز لحاط می شود که متاسفانه همین موضوع موجب تفاوت در قرائت درآمدهای ماهیانه شهردای بانه و عدم واریز سهم نیم درصد درآمدهای این شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی بانه می شود.

رستم پور به استفاده از ظرفیت های محلی و سازمان های مردم نهاد شهرستان در راستای حل مشکلات فرهنگی بویژه در حوزه کتاب نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از مردم بانه دغدغه مسائل فرهنگی دارند  قطعا با ورود مردم در این حوزه می توان شاهد اتفاقات مهمی در این بخش شد.

شهردار بانه نگاه صرفا بخشنامه ای به قوانین را موجب عقب ماندگی در عرصه های مختلف بویژه کتاب دانست و گفت تا حد ممکن بایستی قوانین را در قالب یک چهارچوب اصولی و مطابق با شرایط منطقه ای(بومی سازی) انعطاف داد تا بتوان به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید.

 

سعدالله عزیزپور، رئیس شورای اسلامی بانه نیز در ادامه این مراسم، پرداختن به مسائل فرهنگی و ارتقای شاخصه های فرهنگی در شهرستان بانه را از دغدغه های اصلی همه اعضای شورای اسلامی این شهر برشمرد و گفت: برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در طی چند سال اخیر شاهد بارز این ادعاست.

رئیس شورای اسلامی بانه با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی بانه فقط به فعالیت های صرفا فرهنگی در این راستا اکتفا نکرده خاطرنشان مرد بلکه در حوزه زیر ساخت ها نیز ما به خوبی عمل کردیم بطوریکه احداث موزه و فرهنگسرا و ایجاد چندین دکه و کتابخانه سیار در پارک های سطح شهر از جمله پارک 15 خرداد از این نمونه هاست.

عزیزپور تصریح کرد که در ساخت موزه و فرهنگسرا که شامل چندین طبقه می باشد به یک طبقه مخصوص کتابخانه در نظر گرفته شده است که همه این موارد از اهمیت اعضای شورا و شهرداری بانه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی حاکایت دارد.

گفتنی است که ، خریدرای 1500 عنوان کتاب در حوزه های مختلف ادبی، شعر و رمان برای کتابخانه های عمومی بانه و رایگان شدن عضویت در کتابخانه شهرهای اقماری از جمله مهمترین مصوبات امروز انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بانه بود.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی