سه شنبه 18 آبان 1395 / 16:05|کد خبر : 2040|گروه : اقتصادي

تازه ترین اخبار از رسمی شدن مرز سیران بند و منطقه آزاد بانه از زبان مهندس بیگلری

تازه ترین اخبار از رسمی شدن مرز سیران بند و منطقه آزاد بانه از زبان مهندس بیگلری

مهندس بیگلری شامگاه گذشته در جمع اصناف و بازاریان شهرستان بانه که در محل اتاق و اصناف این شهرستان برگزار شد، به بیان آخرین وضعیت از تبدیل شدن این شهر به منطقه آزاد تجاری و رسمی شدن مرز سیران بند بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در دیداری که با اصناف و بازاریان این شهرستان داشت به تشریح آخرین وضعیت و تازه ترین اخبار از رسمی شدن مرز سیران بند بانه و همچنین تبدیل شدن این شهر به منطقه آزاد تجاری پرداخت.

وی با بیان اینکه تبدل شدن بانه به منطقه آزاد تجاری و رسمی شدن مرز سیران بند از خواسته های دیرین مردم بانه است افزود: این دو مطالبه مهم مردم بانه از دولت اگر تحقق یابد اتفاق مهمی در رونق و توسعه یافتگی نه تنها  بانه و استان کردستان بلکه سایر استان های همجوار نیز خواهد افتاد.

بیگلری از طرز تفکر برخی ها مبنی بر اینکه  تبدیل شدن بانه به منطقه آزاد تجاری فقط به نفع  بازاریان و تجار است انتقاد کرد و گفت: این یک طرز تفکر غلط می باشد چرا که اگر بانه تبدیل به منطقه آزاد شود از کولبران گرفته تا قشر کارمند همه و همه از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و همچنین هیئات رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس گفت: طبق آخرین صحبت هایی که در دیدار با مهندس ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر عالی شورای مناطق آزاد در تهران داشته ام ، قرار شده است که  دولت نقشه توجیهی 7 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه را برای ایشان ارسال کند و مهندس ترکان نیز پس از بازبینی آنها را برای رای گیری به صحن علنی مجلس بفرستد .

مهندس بیگلری در خصوص رسمی شدن مرز سیران بند بانه نیز گفت : رسمی شدن این مرز از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان هیچ ممانعتی ندارد و این دولت مرکزی عراق است که در این موضوع مشکل آفرینی می کند.

بیگلری تصریح کرد: در حال حاضر تنها مشکلی که علی رغم فراهم بودن همه زیرساخت ها از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای تردد مسافر به خاک عراق و همچنین بالعکس وجود دارد، اعطای یک مهر با عنوان مرز رسمی سیران بند از سوی دولت مرکزی عراق است.

هیئات رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس خاطرنشان کرد که در این حوزه نیز چندین بار با دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی کردیم که امیدوارم در نشستی که با دولت مرکزی عراق در خصوص حل این مشکل به همین زودی ها خواهیم داشت به نتیجه مطلوب برسیم.

بیگلری با بیان اینکه امروز بسیاری از زیر ساخت ها برای تبدیل شدن بانه به منطقه آزاد تجاری در بانه فراهم است ابراز امیدواری کرد که بنده نسبت به این دو اتفاق مهم بسیار خوش بین هستم و برای به ثمر رسیدن این مطالبات دیرینه مردم بانه نیر با تمام توان تلاش خواهم کرد.

وی  وجود هتل های متعدد در شهرستان بانه، وجود مجتمع های تجاری فراوان، آماده شدن فرودگاه سقز در آینده نزدیک و همچنین تحویل جاده سقز- بانه برای دو بانده شدن به پیمانکار عراقی در آینده نزدیک و عملیاتی شدن این مهم را از جمله این ظرفیت ها برشمرد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی