جمعه 21 آبان 1395 / 14:04|کد خبر : 2049|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

جریان های تندرو هیچ ارتباطی با اسلام ندارند/ وحدت ضروت امروز دنیای اسلام است

جریان های تندرو هیچ ارتباطی با اسلام ندارند/ وحدت ضروت امروز دنیای اسلام است

امام جمعه بانه ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی چند روز اخیر در سامرا گفت: جریان های تندرو هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و آنچه که امروز مورد نیاز دنیای اسلام است وحدت و انسجام مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد، با اشاره به اقدامات تروریستی چند روز اخیر در سامراء این اقدام ظالمانه توسط جریان های افراطی و تندرو  را به شدت محکوم کرد.

وی با بیان اینکه اسلام دین اعتدال و صلح است افزود: هر جریانی که به نام اهل سنت و  یا اهل تشیع با به نام مذهب و دین اقدام به اعمال تروریستی می کند، جیره خوار دشمن بوده و هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد.

 امام جمعه بانه با بیان اینکه این جریان های تروریستی و افراطی توسط دشمنان اسلام تجهیز و حمایت می شوند گفت: مسلمانان منطقه قربانیان اصلی این جنایت ها  هستند که متاسفانه  روز به روز صدمات بیشتری بواسطه این جریان های تکفیری  بر  مسلمانان و کشورهای اسلامی منطقه وارد می شود.

ماموستا حیدری، اتحاد و همدلی بین مسلمانان را لازمه دنیای امروز اسلام برشمرد و بر وحدت و انسجام روز افزون مسلمانان بر علیه دشمنان واقعی اسلام که استکبار و اسرائیل در راس آنان می باشند تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب  و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی در دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است بطوریکه نص صریح آیات قرآن کریم به اهمیت این موضوع  اشاره کرده است.

 

امام جمعه بانه گفت: امروز در جامعه بین الملل نیز بالا بودن آمار کتاب و کتابخوانی از شاخصه های مهم قدرت در آن جوامع محسوب می شود که این موضوع نیز اهمیت و جایگاه کتاب و فرهنگ مطالعه را در دنیای امروز نشان می دهد.

حیدری در خطبه های آیینی خود به تبیین نعمت های خدادای و موضوع شکرگزاری از این نعمت ها هم پرداخت و گفت: خداوند نعمت های بیشماری را در این دنیا به انسان ها ارزانی داشته که آدمی باید قدردان و شکر گزار این نعمت ها باشد.


وی رفتن در مسیر دین و عدالت و رفتار بر اساس آموزه های دینی و عمل به شیوه بزرگان و پیشوایان دینی را از مهم ترین راه های شکرگزاری از نعمت ها برشمرد و گفت: کسانی که در این مسیر گام بردارند بهتر از دیگران می توانند حق نعمت های بی حد و حصار خداوند را بجای آورند.


ماموستا حیدری با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)  مبنی بر اینکه دوستان خدا در زمین دو دسته اند خاطرنشان کرد که طبق این حدیث پیامبر، کسانی که واجبات الهی را انجام و از محرمات پرهیز می کنند دوستان خداوند در زمین به شمار می روند و از این ها بالاتر نیز کسانی هستند که علی رغم انجام دو مورد ذکر شده در عمل به مستحبات نیز فعال هستند.

حیدری تصریح کرد: خداوند دوستی با این بندگان را دوستی با خود و دشمنی با آنها را دشمنی با خود اعلام کرده است و به حمدالله اکثر پیشوایان دینی ما از زمره دومین دسته هستند چرا که علی رغم انجام واجبات و پرهیز از محرمات در عمل به مستحبات نیز بسیار کوشا بوده اند.
 



برچسب ها :

امام جمعه بانهداعشاقدامات تروریستی سامرااهل سنتاهل تشیعاستکباروحدتدنیای اسلام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی